Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Folk brukar ju alltid säga att "automater bara går sönder" men det verkar vara manuella V70N man ska sky som pesten. Själv har jag haft tre volvoautomater hittills, inga problem.

Lider med dig, usch.
basberoende skrev:Var inne på volvo igår och kollade på bilen. Spleinsen på vinkelväxlen var borta. Fanns inte ett spår utav dom kvar på axeln. Han trodde att den nya vinkelväxeln skulle komma vid lunch idag. Blir fabriksnya saker denna gången med.
Gick kalaset på?
Jespersen skrev:
basberoende skrev:Var inne på volvo igår och kollade på bilen. Spleinsen på vinkelväxlen var borta. Fanns inte ett spår utav dom kvar på axeln. Han trodde att den nya vinkelväxeln skulle komma vid lunch idag. Blir fabriksnya saker denna gången med.
Gick kalaset på?
Ny hylsa, vinkelväxel, olja och diverse förbrukning arbete och nytt tryckrör mellan turbo och IC, kostade 19286:- om jag inte minns fel. Har specen ute i bilen.
basberoende skrev:
Jespersen skrev:
Gick kalaset på?
Ny hylsa, vinkelväxel, olja och diverse förbrukning arbete och nytt tryckrör mellan turbo och IC, kostade 19286:- om jag inte minns fel. Har specen ute i bilen.
Sura pengar :/
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]