Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mhunter
klima skrev:Låter inget vidare. Låter som automatlådan är illa däran.
Kontakta denna firman, de vet vad snackar om.
http://www.hellsteno.se/

Jag skulle inte köra mer som den är nu. Blir dyrare att reparera.
Automatlådor är inget vanliga verkstäder öppnar och reparerar.
Haha.. Det låter det.. Får mig att tänka på ett ingrepp jag gjorde för några år sedan.
Ok jag är händig och teknisk, men gränsen gick def. tidigare iaf innan automatlådor... Hade köpt en bmw 735 a som inte rörde sig ur fläcken när man lade i D. Tänkte att det måste ju gå att fixa. Lossade ventilpacket innanför tråget och hittade bl.a en trasig tryckfjäder till ventilkulorna. En på området mycket proffsig bekant hävdade att det är exakt samma fjäder i vissa kulspetspennor?!? Mycket riktigt, plockade en sådan och satte i på sin plats, och vips funkade lådan :) lagningskostnad = nån krona för pennan :)
av elindell
Tusen tack alla som har svarat, det var väldigt hjälpsamt. Jag vet att jag har haft felkod som har med knacksensor att göra tidigare när det blivit avläst, då har man bara släckt ned den utan att fundera vidare. Jag ska rota vidare med alla tips, ska försöka komma ihåg att tala om hur det går!
Om igen, väldigt mycket tack!
/Elin
av elindell
Hej på er igen! Ville bara tala om hur det gick.
Gick till verkstad och bad om hjälp att byta knacksensorn. De skickade mig till någon el-bilmek i Vällingby i Stockholm. Jag tog med mig utskriften från den här sidan och undrade om han kunde hjälpa mig. Mannen i verkstaden hade ingen aning, men berättade att hans son brukade googla på konstiga bilfel, så han skulle titta på det. Slutade med att han bytte knacksensorn, själva sensorn var inte dyr men arbetet var tydligen krångligt (om jag förstod det rätt satt den illa till) och fick betala ca 3500 kr totalt. Efter det har jag inte haft fler problem med att bilen varvar upp eller växlar konstigt.

Stort tack för all hjälp!

Rullar runt i en V40 från 1998, lågmil[…]

Tack för svar. Jag har nu bytt batteriet och […]

Vacuumsugning verkar ha gjort susen. Inget öv[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Jag förstår din tanke att jag borde nog[…]