Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Är det någon sorts IR-sensorer som känner av en "varm kropp" som inte borde vara där då? Då borde man väl i det fallet bara kunna stänga av just dom sensorerna så länge kupévärmaren jobbar. Om man tänker sig att någon illegalt har tagit sig in i bilen, då har ju han/hon redan startat dörr och/eller glasrutelarmet.
Lite att fundera på. :wink:
Användarvisningsbild
av akterspegel
Jag har bara kört mmed etanol och det var kallare än -25 i vintras och hon startade utan protest (2,5 FT MY10)

Jag monterade en kupefläkt i vintras och blev då uppmärkssammad på bekymret med att larmet går.
Tydligen är det tryckgivare i cupèn och jag labbade tillslut fram ett läge på fläkten där den inte löser ut larmet.

Den sitter nära golvet på passagerarsidan, riktad uppåt så den tinar framrutan riktigt snabbt!

Det går alltså att montera fläkt utan att stänga av larmet!
av Cox
Gå in i menyn för bilens inställningar, där kan man stänga av larmets kupé sensor. Då drabbas man inte av detta problem att larmet utlöser pga kupé värmaren, samma sak om man har hund i bilen finns flera trådar om detta.
Användarvisningsbild
av akterspegel
Cox skrev:Gå in i menyn för bilens inställningar, där kan man stänga av larmets kupé sensor. Då drabbas man inte av detta problem att larmet utlöser pga kupé värmaren, samma sak om man har hund i bilen finns flera trådar om detta.
Men det bästa är ju att ha larmet på och bygga bort problemet som löser ut larmet.
av Maximuspro
ja hade problem med en 2,5ft my11 men tekniker ställde om blandningen till typ 100% etanol, min bil stod på 40/60 i någon inställning efter det inga problem alls.
Användarvisningsbild
av Guligan
Menar du att mekanikern ställde om till 100% etanol? Låter inte bra, vad skulle då hända om du tankar BF95? Jag hade problem med min förra bil där givaren hakade upp sig på 56% etanol. Bilen startade inte bra oavsett vilket bränsle jag använde.
av Maximuspro
Guligan skrev:Menar du att mekanikern ställde om till 100% etanol? Låter inte bra, vad skulle då hända om du tankar BF95? Jag hade problem med min förra bil där givaren hakade upp sig på 56% etanol. Bilen startade inte bra oavsett vilket bränsle jag använde.
ja skrev TYP 100%, exakt vet jag inte och bryr mig inte heller men bilen går kanon nu. Varför vill man tanka bf95?
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]