Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av MattiasD
Miljöklassningen ändras inte retroaktivt. Är din bil miljöklassad idag är den också miljöklassad under 5 år sedan registreringsdatum. Vad gäller förmåner som fri parkering omfattas inte detta inom statens miljöklassning utan det är upp till varje komun att besluta.
Användarvisningsbild
av SvenB
Hur räknar du då? Jag får till det att den inte är det.
av umekille
Miljöbilar i all ära men då borde
regeringen ställa krav på att miljöbränsle
går att införskaffa norr om dalälven också.
Gasbilar är bara glömma i Norrland.
E-85 säljs inte på alla orter.os.v
Alla kommuner premierar inte miljöbilar
som en sporre heller.
av llesrof
umekille skrev:Miljöbilar i all ära men då borde
regeringen ställa krav på att miljöbränsle
går att införskaffa norr om dalälven också.
Gasbilar är bara glömma i Norrland.
E-85 säljs inte på alla orter.os.v
Alla kommuner premierar inte miljöbilar
som en sporre heller.
Nyligen ondgjorde du dig i en annan tråd om att 300 mackar fick lägga ned när det blev krav på att mackar med en viss omsättning var tvungna att tillhandahålla ett miljöbränsle också. Och nu tycker du att staten skall kräva att mackarna i ödebygden skall erbjuda biogas.

Varför skall staten kräva detta? De som köper bilar och tankar dem borde ju ha ett ansvar och ställa krav på mackarna att de säljer biogas kan jag tycka. Fast det är väl minsta motståndets lag att lägga ansvaret på något så diffust som staten och fortsätta som vanligt och sedan gnälla gnälla när staten kommer med sina krav.
av MattiasD
Droopy skrev:Enligt säljaren på Volvo här i stan är den enda bilen som kvalar in V40 D2, själv har jag ingen aning.
Den säljaren borde ta och lära sig vilka bilar han/hon säljer. Alla Volvobilar med T4F (etanol) och Bifuel (gas) är miljöklassade nästa år också.

Ett alternativ till att gissa kan ju vara att bes&[…]

installera dragkrok

Om jag hade velat byta på min 2012:a, som al[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Oookeeeeej!! Här har vi en för historieb[…]

Missljud! Volvo xc90 2020 b5

Brukar vara något lager när det är[…]