- tor 11 okt 2012, 00:12
#689218
Tjena
Jag har lagt in en liknande tråd förut. Detta fel har dock försvunnit i flera månader, kommit tillbaka i några veckor och nu IDAG försvunnit igen. Är mest nyfiken på vad det kan vara.
Beskrivningen av felet är följande:
När du på 2ans eller 3ans växel trycker gasen i botten drar varvräknaren väldigt snabbt upp till 4000-varv och stannar där till en viss hastighet (Den drar alltså från 2000 till 4000 varv på typ 1 sekund). När jag väl kommit upp i typ 100km/h, då börjar varvräknaren röra på sig igen.
Detta fel började här om dagen (IGEN, efter att ha upphört för ett halvår sedan). MEN efter att idag ha tankat så verkar bilen gå som en klocka igen.
Så JÄVLA konstigt! Och man blir ju nyfiken på VA DE KAN VARA!
Några funderingar?
Mina egna: Kopplingen slirar!!! (Borde dock inte åtgärdas av en tankning!)
Jag har lagt in en liknande tråd förut. Detta fel har dock försvunnit i flera månader, kommit tillbaka i några veckor och nu IDAG försvunnit igen. Är mest nyfiken på vad det kan vara.
Beskrivningen av felet är följande:
När du på 2ans eller 3ans växel trycker gasen i botten drar varvräknaren väldigt snabbt upp till 4000-varv och stannar där till en viss hastighet (Den drar alltså från 2000 till 4000 varv på typ 1 sekund). När jag väl kommit upp i typ 100km/h, då börjar varvräknaren röra på sig igen.
Detta fel började här om dagen (IGEN, efter att ha upphört för ett halvår sedan). MEN efter att idag ha tankat så verkar bilen gå som en klocka igen.
Så JÄVLA konstigt! Och man blir ju nyfiken på VA DE KAN VARA!
Några funderingar?
Mina egna: Kopplingen slirar!!! (Borde dock inte åtgärdas av en tankning!)