Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Suttung
Bilen har blivit krockad i fronten, framskärmsbalken och framvagnsbalken är böjda hur pass allvarligt är det med framvagnen? V40 -96 2.0
Olyckan hände vid en korsning från stillastående, alltså inte hög fart, Skadorna blev nog värre efter krocken då vi var tvungna att köra iväg till en verkstad med bilarna, medan dom satt ihop då vi inte fick isär dom på plats

Såg att man kan köpa balkarna på skroten och inte till så oerhört dyrt pris heller.

Tyvärr är det nog skroten som gäller för bilen då även strålkastare, huv och framskärm måste bytas, strålkastare och huv är pga extralysena, oerhört tråkigt dock då jag bara för någon vecka sedan bytte avgassystemet bl.a. och köpte den för lite mer en än månad sedan bara. Visst delarna går nog få tag på billigt om man bara behöver byta det som man ser direkt

Om det undras varför bucklorna på balkarna ser underliga ut så är det för att bilen framför hade dragkrok och den kilades fast bakom framskärmsbalken på något vis

http://imageshack.us/g/1/9805344/

Bilen verkar inte dra åt något håll
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]