Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av standardgbg
Dom kunde ju bjudit på fjärrstart via nyckeln för dom som har PCC och VOC så hade man haft en backup.
Men i god volvoanda så tar dom ju 3000 för det..
Användarvisningsbild
av laser2
moffe skrev:men fjärrstart på pcc behöver det vara my13.. my12 behöver man en skilld nyckel/sändare.
my13 har ny hårdvara.
Tänk bara på att fjärrstart inbyggd i den vanliga nyckeln endast är ca 20m utan PCC, 100m med PCC och upp till 600m med separat fjärrnyckel.
Användarvisningsbild
av standardgbg
moffe skrev:men fjärrstart på pcc behöver det vara my13.. my12 behöver man en skilld nyckel/sändare.
my13 har ny hårdvara.
Har en kompis som har en V60 MY12 utan PCC och VOC. Han har start av värmare via fjärrkontrollen.

För övrigt såg jag att VOC-appen har en uppdatering idag med "bug fixes" :)
av LOTEZ
Uppdatera INTE ni som har en fungerande app jag har inte uppdaterat men folk i min närhet fick problem direkt. Värmaren i synnerhet
Användarvisningsbild
av standardgbg
LOTEZ skrev:Uppdatera INTE ni som har en fungerande app jag har inte uppdaterat men folk i min närhet fick problem direkt. Värmaren i synnerhet
För en annan va det skit samma haha
Användarvisningsbild
av Frode55
Har precis registrerat mig på jagrullar.se, så detta är mitt förtsta inlägg. Min nya Volvo V70 med VOC är endast 10 dagar gammal, men igår kväll fungerade inte längre funktionen Klimat (Fjärrstart av motorvärmaren) att fungera...och gör det fortfarande inte idag. Då jag går in i app'en på min Android-telefon med Tele2-abonnemang (jag bor i Stockholm) ser jag alla andra data betr bilen som finns i app'en (instrumentpanel, dörrar, lokalisera och körjournal) är uppdaterade, men Klimat funger som sagt inte !?
Under Status i app'en står det: "Ingen kontakt med din Volvo..." (Och ja, det är kallare än +15 grader ute.)
Jag är riktigt besviken
Någon som har förslag till vad som är fel / vad jag skal göra?
Kommer i a f att kontakta säljaren på Bilia Haga Norra imorgon.
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Hade samma fel på min. Å.f lade in mjukvaran på nytt sedan så har det fungerat perfekt!
Användarvisningsbild
av standardgbg
Frode55>>
Funktionaliteten är tvärt om på min volvo. Har ingen data eller statistik men värmaren fungerar. Den säger dock att bilen inte använts på mer än en vecka och är i standby för att inte dra ut batteriet och kanske inte kommer att svara.
Men värmaren startar så fint.
Skall lämna in min på tisdag för detta så får vi se vad dom kommer fram till.
Måste ju dock säga att volvo-on-callkundtjänsten är inte så hjälpsamma och slår ifrån sig all support på systemet till återförsäljaren.
av RödChili
standardgbg skrev:Frode55>>
Funktionaliteten är tvärt om på min volvo. Har ingen data eller statistik men värmaren fungerar. Den säger dock att bilen inte använts på mer än en vecka och är i standby för att inte dra ut batteriet och kanske inte kommer att svara.
Men värmaren startar så fint.
Skall lämna in min på tisdag för detta så får vi se vad dom kommer fram till.
Måste ju dock säga att volvo-on-callkundtjänsten är inte så hjälpsamma och slår ifrån sig all support på systemet till återförsäljaren.
Efter min uppgradering Iphone till 6.01 fungerar Volvo on Call inte längre!
Har tagit bort både app och konto och lagt in igen men det sista steget fungerar inte med tryck på "on call" knappen -´appen bara söker och söker och inget händer?
Någon som löst det??

Powershit lådan, köp manuell.

När är Huvudcylinder bytt och det lö[…]

Det hade säkert varit smidigt men jag har i[…]

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]