- tis 09 okt 2012, 21:16
Det enda felet man kan göra är väl att beläggen inte går lätt i hållare. Att man man inte skulle ha rengjort ordentligt och inte haft på någon kopparpasta eller liknande.
Stanna med bromsen i? Det resulterar inte till några vinda skivor det är jag säker på, om det inte vore så att man parkera i en sjö med extremt överhettade bromsskivor! Rätta mig om jag har fel?
bensinskalle skrev:Skivan blir att sitta plant mot navet när man drar fast hjulet, förstår inte hur man skulle kunna misslyckas med det.Tim skrev:Montera fel -> montera så skivan kastar. Väldigt lätt hänt om det inte är typ steriliserat på navet.bensinskalle skrev:Monterar man dom fel och kör in dom fel så kan det bli så.Hur monterar man bromsskivor fel? Hur kör man in dom fel ? Haha, Förklara gärna det :). Var skivorna rostiga? Annars tycker jag faktiskt att det borde gå på reservdelsgarantin! Eller någon slags goodwill åtminstone.
Men om du inte upplevde det från början, utan det har kommit mot slutet, så är det ju något annat.
Köra in fel -> Överhetta de nya beläggen, stanna med bromsen i. Räcker för att det ska bli vibrationer.
Men så är ju då inte fallet den här gången eftersom det inte upplevdes i början.
Det enda felet man kan göra är väl att beläggen inte går lätt i hållare. Att man man inte skulle ha rengjort ordentligt och inte haft på någon kopparpasta eller liknande.
Stanna med bromsen i? Det resulterar inte till några vinda skivor det är jag säker på, om det inte vore så att man parkera i en sjö med extremt överhettade bromsskivor! Rätta mig om jag har fel?

- By garagenisse