Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zenita123
Bilen är nyinköpt för att förra ägaren tröttna han har bytt halva bilen felet är att den tappar all ork o går inte framåt sen stänger man av den sen går den igen

Ägaren innan bytte en helt nytt gasspjäll/lmm/insugspackning/tändstift/oljefällan/Tryckrör magnetventil

vad fasen kan felet vara bilen går som klocka men 4 gånger bara idag dog den o blir orkeslös
av zenita123
fick 2 felmeddelanden

Pedallägesgivare felaktig intermittent felkod 904d
Gasspjällsstyrenhet felaktig funktion
3 st felkoder gasspjäll 91f0,903c,91a7

fick bort pedalläges felkoden men gasspjäll ä kvar

jag fick tips att omprommera promgramvaran till gasspjället beställde tid hos volvo 900 kr

Hoppas det hjälper
av zenita123
Nej för killen bytte den själv men nu har jag kollat med förra ägaren och han var till en volvohandlare o testade ny programvara det hjälpte ej så nu8 är jag på ruta 1 igen. ska lämna in till volvo för en komplett felsökning 13-1400 nått

men ägaren innan mig la ut 9000 på 2 månader på bilen o samma fel ändå känns ju då hopplöst kan ju vara så illa så databoxen ä paj

det roliga är att när bilen är kall går den dom sen dröm sen när den blir varm så kan den bli orkeslös helt plötsligt o då får man stänga av bilen sen gårt den igen. o nästa dag kan bilen går utan problem så håller den på den gikllar inte krypkörning när den ä varm då ballar den ur

jag har orginal kvitto på ny spjäll och litar 100 % på att den byttes
av zenita123
Det var spjällhuset det nya som var defekt från fabrik så volvo stod för allt dom bytte spjället åt mig gratis fast det inte var bytt på själva volvo innan
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]