Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av paso
Nu var det far min som redan fått konverteringen utförd på Volvo på sin V60, så detta kanske är något de tagit fram hos handlarn i Östersund där behovet och bruket av extraljus är större.
Jag leasar min bil och vill därför inte röra något som ens avlägset kan påverka den 3-åriga garantin, annars är det säkert inget problem att fixa en konvertering själv som fd elektriker.
av JimBob
Peanuts skrev:Så här ser min inkoppling ut av ballasterna för mina Xenonkit. Inkopplingen av extraljusen är gjort på verkstad med Volvos original kabelhärva.

Bild
Hej!

Ny här på forumet och är i stånd att montera mina extraljus på bilen. V70 II 2009

En liten kort fråga (så jag inte har sönder något i onödan).

Grillen, hur sitter den fastsatt?

Tack på förhand/
J
av JimBob
Äh, strunt i det!
Det va ju plättlätt när man väl kom underfund vilket håll klipsen var vända åt i nederkant!

Har kollat på de extraljus Volvo har monterat och blev paff...... på de flesta har de bockat stabiliseringsstagen som en banan och pop-nitat i övre plåten framför kylaren...Snacka om svajigt.

Här blev det syrafast gängstång och 90 graders vinklar infästa strax under huvlåsen på var sida. Stabilt...som en berömd tandläkare skulle ha sagt =)
Tog ett par timmar att klura ut bästa och stabilaste infästningen utan att kylaren mm skulle ryka vid en ev ikörning.

Tack för alla goda tips i tråden =)
av ptrj
Qpax med tre xenon, 55w - 75w - 55w, konverterade Big knicks har jag monterat på en V70 II.
http://www.qpax.se/shop/?artnr=Q900117

Bilen blev påbackad efter en vecka eller två. Litet märke i bågen vid plastpluggen + att glasen på extraljusen höll. Audin som backade på tappade lacken + gropig stötfångare. :lol:
Var har ni som monterat extraljus på V70II dragit in styrströmskabeln för strömbrytaren, jag hittar ingen kabelgenomföring i torpedväggen på förarsidan? Var skall jag leta? En bild/teckning säger ju som vanligt mer än tusen ord!
Pott skrev:Var har ni som monterat extraljus på V70II dragit in styrströmskabeln för strömbrytaren, jag hittar ingen kabelgenomföring i torpedväggen på förarsidan? Var skall jag leta? En bild/teckning säger ju som vanligt mer än tusen ord!
Antingen via genomföringen för kupékontakten eller bakom handskfacket och genomföringen till styrboxen.... Jag tog den sistnämnda. Lite pill men gick fint =) (Bort med handskfacket, bort med plasten under huven vid torpedväggen så ser man genomföringen och ledig plats!)
av Pott
Jag drog in sladden till strömbrytaren på utsidan av a-stolpen just under framrutan och sedan innanför gummilisten som tätar mot dörren, det blev helt ok och betydligt mycket enklare än att gå genom torpedväggen på passagerarsidan. Tack för tipset Falk!
Pott skrev:Jag drog in sladden till strömbrytaren på utsidan av a-stolpen just under framrutan och sedan innanför gummilisten som tätar mot dörren, det blev helt ok och betydligt mycket enklare än att gå genom torpedväggen på passagerarsidan. Tack för tipset Falk!
Inga bilder...? ;)

Okej så Polestar engineered är inte s[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre […]

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den &aum[…]