- mån 08 okt 2012, 14:33
#688345
Då fick jag reda på varför styrningen var så trög - i lördags skar AC-kompressorn.
Tjong och så stannade motorn direkt när den skar (hade precis startat).
Den sitter på samma rem och har antagligen gjort att servon gått trögt.
Den kostade 10 000:- att byta med Bilia bjöd på detta eftersom bilen höll sig innom "intervallet" och detta var ett känt fel.
Va? 16 800 mil och drygt fyra år, väldigt generöst. Samtidigt byter man rem och spännare till den nya så att inte en ev. trasig rem går in i kamremmen. Jag som hade en svar funderare på att ta en annan verkstad än Bilia i när vi blev bärgade.
Nu gillar jag Volvo och Bilia ännu mer.
-)
Tjong och så stannade motorn direkt när den skar (hade precis startat).
Den sitter på samma rem och har antagligen gjort att servon gått trögt.
Den kostade 10 000:- att byta med Bilia bjöd på detta eftersom bilen höll sig innom "intervallet" och detta var ett känt fel.
Va? 16 800 mil och drygt fyra år, väldigt generöst. Samtidigt byter man rem och spännare till den nya så att inte en ev. trasig rem går in i kamremmen. Jag som hade en svar funderare på att ta en annan verkstad än Bilia i när vi blev bärgade.
Nu gillar jag Volvo och Bilia ännu mer.
