Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Georgers
Har en v40 -98 2,0 140hk som jag köpte häromdagen lite på vinst och förlust med ganska kraftiga vibrationer när man gasar. av någon anledning blir dom märkbart kraftigare vid 60+ km/h. men märks ändå av lite smått under 60.

Min mer eller mindre gissning är att motorfästena/kuddarna börjar bli lite mjuka och ger vibrationer?

Det är enbart vid gas det vibrerar släpper man gasen så är det inga vibrationer och motorn i sig går rent utan misständningar även den. o att vxl lådan i sig tror jag inte heller...

Men tips mottages gärna om ni har några erfarenheter av liknande fall.

MvH George
av krille81
kanske så simpelt som trasiga avgasfästen som min hade,då vibrerade avgassystemet mot plåt golvet,om gummi upphängningarna är paj köp inte biltema som mig,först fick man skära upp hålet för att dom ska passa med bultarna sen så är det skit gummi,fick sprickor i mina när dom skulle sättas på håller väll ett år:=)man får vad man betalar för :P om man tror man e smart snål he he
av Georgers
krille81 skrev:kanske så simpelt som trasiga avgasfästen som min hade,då vibrerade avgassystemet mot plåt golvet,om gummi upphängningarna är paj köp inte biltema som mig,först fick man skära upp hålet för att dom ska passa med bultarna sen så är det skit gummi,fick sprickor i mina när dom skulle sättas på håller väll ett år:=)man får vad man betalar för :P om man tror man e smart snål he he

nä tyvärr är de inte så simpelt. har inte riktigt haft tid o kolla förrän nu...men nu har jag kollat upp de iaf o avgassystemet sitter stabilt på sin plats :S min egna teori om motorkuddar/fästen börjar jag bli tveksam också på nu :(
av Georgers
Vojje skrev:1. Slitna inre drivknutar eller krokig drivaxel
2. Slitet mellanlager på högersidan

Tackar för tipsen får kolla upp dessa. mellanlagret finns det någon teknik för o kolla de eller är det bara o titta på det o se om det verkar ok?

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)