Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Sunkans
då jag inte vill pendlar med volvon tänkte jag att jag köper en liten skit bil i 20-30000 klassen lite snabbt!
trodde jag va fan det finns ju miljoner med små bilar och mesta dels skit när man läser om dom finns ju ingen som värka funkar eller!?
(undantag golf då kanske)

lite tips hadde varit kanon jag vet inte vad jag ska leta efter läst runt massor men som jag skrev alla värka skit ;)

finns det driftsäkra småbilar?
av PTV
Sunkans skrev:tro du på fullaste allvar att jag låter kärringen köra 3000 mil om året med den? =)
Nä nä, men att låta henne sitta i en mindre säker bil verkar gå bra. Raderat /mod
av Lazy
Mitt tips är en Toyota Starlet-98, min dotter har pendlat (ca.1000mil/år) med en sådan i 8år och aldrig haft någon anmärkning hos bilprovningen och aldrig varit på verkstan förutom servicearbeten, kanske inte värdens säkraste, men snål, pigg och problemfri.
av Sunkans
jaja men det finns ingen liten bil som är säker så är det bara.
och hela sverige kör ju inte stora bilar?
och nu är det ju en kostnads fråga det handlar om, hadde jag hafft massor med pengar hadde jag inte behövt pendlar till jobbet alls
och levt ennu säkrare.

jag har me varit inne på en opel corsa facktis i den års modellen du pratade om där men jag vet inte lite skeptisk
dock finns det inte så många och jag har långt till dom flesta tyvär.
det är väll även kam kjedja på dom tro jag?
Toyota Aygo/Citroen C1/Peugot 107 är en mycket populär och snål bil, dock kanske inte den komfortablaste.

.

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]