NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Åk till din Volvo återförsäljare och be dom knappa in ditt reg.nr. så ska det stå. Det finns någon volvosida som du kan registrera dig på och få fram samma info.
Användarvisningsbild
av grillchips
Grymt, tack! Detta har jag själv funderat över, ska bli spännande!
av amatörskruvare
Gott folk, Tack för hjälpen.
Det fungerade alldeles utmärkt.
Det stod visserligen att bilen är utrustad med "aktivitets option" och det har jag ingen aning om vad det är.
Men, jag skrev till supporten och hoppas på ett svar.

Tack än en gång, er kan man lita på.
Användarvisningsbild
av grillchips
Tusan, får inget aktiveringsmail! :x :(
av CMD
Förlåt, vill inte verka dryg eller något sånt utan är bara intresserad av varför man vill veta vad som satt monterat när bilen var ny? Det som sitter i bilen nu är väl de som är intressant eller har jag missat nått spännande här? :)
Användarvisningsbild
av grillchips
No harm done! :)
För min del är det mer att jag kanske kan ha missat någon funktion, grej osv osv.
Jag menar, jag hade aldrig upptäckt barnstolarna i baksätet om inte säljaren hade berättat det till exempel.
av amatörskruvare
Mina vänner såhär är det.
Bilen min dotter köpte var en S40N -06 och det stod ganska mycket i annonsen.
Bl.a stod stereoknappar på ratten men dom fanns inte och det såg jag och påpekade.
Likaså fanns och märke jag att det fanns backvarnare
Larm stod i annonsen men det hittade jag inte och tänkte inte på att kolla för vi förutsatte att det var så då båda nycklarna hade larmdosa. Kan det vara så illa att han har monterat av larmet eller?
Därför ville jag veta vad som fanns på bilen när den såldes.
Låter det helt tokigt eller?
ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]