Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Frigge skrev:
leif jonsson skrev:Någon som vet vad en storservice kostar ungefär på volvoverkstad på en V 70 140 hk -02 ?. I mitt fall rör det sig om 16000 mil.
Har funderingar på att lämna in på annan verkstad och då bara byta kamremsspännare och remmar.Detta skall ju göras på denna service.
Någon som vet vad det skulle kosta ?.
Tror nämligen att jag kan fylla på spolarvätska och titta efter oljeläckor och annat fjant alldeles själv.
Jo, man behöver ju inte kunna ett skit för att göra service så det är nog inga problem för dig att fjanta runt själv :roll:
Varken erfarenhet eller utbildning krävs så.......

/Fredrik
Håller med...
jag årkar inte längre...

B5244s2 på den är väll inte 16000 mila servicen så dyr.
av OC-RA
Frågan är om det inte gått fortare och lyft luren och kollat med dom olika firmorna än att förvänta sig ett svar på forumet. Jag är visserligen ny på forumet men är det inte väldigt mycket missförstånd och jämförelser mellan äpplen och päron rent generellt på forumet. Det är iofs rätt kul att läsa men ibland undrar man.

V70 2,4t OR
av Frigge
leif jonsson skrev:Jaa,det borde jag ha förtått:
En massa inlägg men inga direkta svar på mina frågor.
Gissa vad servicekostnaderna är kan jag nog ganska bra själv,tror jag.
Vad jag skall göra med min ironi skall ingen bry sig i !.
Och du frigge ,jobbar pappa på volvo eller ?.

Tänk om det någonstans fanns en forum för debatt om det här med att äga bil ,som fungerade .Jag menar där man slipper få en massa kommentarer från småpojkar som inte vet ett skvatt om bilar men ändå måste kommentera allt dom ser.I bland har ni ju inte ens läst inlägget ordentligt !.
Jag har jobbat som bilmek i 12 år tidigare.Jag kan alltså en del om bilar men inte allt naturligtvis.Jobbar alltså inte med bilar nu för tiden.
Anledningen till att jag i bland lämnar in bilar på service eller andra jobb är att jag inte längre har tillgång till garage samt tidsbrist.
Jaa du Leif.
Jobbar Pappa på Volvo :lol: .
Småpojkar som inte vet ett skvatt om bilar ?
Du har väl ingen aning om våra kunskaper på detta forum :roll: . Kan ju säga att jag har nästan dubbelt så många år som dig på nacken vad gäller bilar .
Vad gäller ditt första inlägg, med den tonen får man vara beredd på mothugg. Du kan väl ändå inte förvänta dig ett exakt pris när du ställer en sådan fråga på ett Forum ? Självklart måste du ju ringa o kolla priset (S)
Användarvisningsbild
av CarMan
leif jonsson skrev:Jaa,det borde jag ha förtått:
En massa inlägg men inga direkta svar på mina frågor.
Gissa vad servicekostnaderna är kan jag nog ganska bra själv,tror jag.
Vad jag skall göra med min ironi skall ingen bry sig i !.
Och du frigge ,jobbar pappa på volvo eller ?.

Tänk om det någonstans fanns en forum för debatt om det här med att äga bil ,som fungerade .Jag menar där man slipper få en massa kommentarer från småpojkar som inte vet ett skvatt om bilar men ändå måste kommentera allt dom ser.I bland har ni ju inte ens läst inlägget ordentligt !.
Jag har jobbat som bilmek i 12 år tidigare.Jag kan alltså en del om bilar men inte allt naturligtvis.Jobbar alltså inte med bilar nu för tiden.
Anledningen till att jag i bland lämnar in bilar på service eller andra jobb är att jag inte längre har tillgång till garage samt tidsbrist.
Klicka på Frigges profil & sen kan du söka upp alla hans inlägg. efter detta kan du göra en bedömning sjålv om Frigges pappa jobbar på Volvo eller ej :wink:

om du nu är bilmekaniker så vet du ju att alla verkstäder tar olika pris så varför frågar du här? du vill väll veta pris för just din bil o inte vad nån annan bil kosta att serva?

& är man bilmekaniker så klarar man väll alla jobb på en service, inged du behöver lämna in altså. hyr bara en GDS plats på en så fixar du kamrem o hela skiten där
av YggE
Jag skall lämna in min Bi-fuel -02 på 16k-mila service hos aukt volvoverkstad (Eslöv) i nästa vecka. Har fått offert på 7721:-. Jag antar att min Bifuel är lite dyrare än din 2.4, då vi har samma motor, men jag har lite gas-relaterat arbete med min motor...
Användarvisningsbild
av volvos80
på T6an så kostar det 10000.- med camrem på volvo så ja vet ej hur dom tänker då riktigt

kan ha fel
av zenobia
volvos80 skrev:på T6an så kostar det 10000.- med camrem på volvo så ja vet ej hur dom tänker då riktigt

kan ha fel
I Göteborg ville Bilia ha ca 11.000 kr för denna servicen på en S80 T6. BraBil slog sig in och erbjöd lite startrabatt i samband med deras etablering i Göteborg. Där kostade kalaset 7.000 kr.

Antar att BraBil inte gör en förlustaffär vid 7.000 kr så Bilia lär ha kammat in en hel del stålars innan med sina 11.000 kr för samma service. :D

Och till er alla "Volvo-service-proffs-på-detta-forum-som-aldrig-gör-fel" - BraBil misslyckades med typ 40% av servicepunkterna och fick hamta bilen på mitt jobb för att fixa till det som dom redan hade fixat enligt serviceprotokollet.
CarMan skrev: Håller med...
jag årkar inte längre...
Kan inte annat än hålla med, fast åt andra hållet, orkar inte höra ert tjafs om ofelbara verkstäder heller. Gång på gång visar det sig att man blir blåst på ena eller andra sättet när man lämnar in sitt fordon till märkersverkstäderna (inte bara Volvo).

Men istället för att göra nått åt det så kör ni alla ert väl inövade mantra om märkesverkstädernas fulländade existens i universum och att allt annat är fullständigt värdelöst.

Det hade väl bara varit och svara Leif Jonsson på hans fråga om hur mycket det kan tänkas kosta. Lite lustigt att man orkar sätta sig ner och skriva en massa destruktivt skitsnack istället för att helt enkelt svara på frågan.
Användarvisningsbild
av greeeken
En service brukar ligga på runt 2800-3500 beroende på vilken verksta du väljer.
Kamremsbyte är bra mkt dyrare.
spolarvätska betalar du iallfall även om du har fyll på till MAAAAAXX.
Likaväll om du bytt luftfilter själv.
Ja ni som frågar ja kan säga vilka volvo verkstäder som tar för dessa byten oxå.
Användarvisningsbild
av CarMan
volvos80 skrev:på T6an så kostar det 10000.- med camrem på volvo så ja vet ej hur dom tänker då riktigt

kan ha fel
jag fatta inte frågan eller vad du syfta på, vad är det du kan ha fel?

för övrigt så ingår ju termostatbyte på en T6:a när man byter kamrem.
Användarvisningsbild
av volvos80
CarMan skrev:

kan ha fel
jag fatta inte frågan eller vad du syfta på, vad är det du kan ha fel?

för övrigt så ingår ju termostatbyte på en T6:a när man byter kamrem.
ja försökte komma fram till att det verkar vara olika pris på olika bilia stationer... det borde juh vara samma tycker man juh eller?? de va det jag ville komma till ... glömde bort en rad eller två haha

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]