Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Som rubriken säger...undrar jag hur slangar, kopplingar (typ) som går till vindruta och strålkastare är kopplade? (S) Det finns ett antal olika kopplingar vad jag minns och jag vill ha ultimat sprutt på både vindruta och strålkastare! :-)))))
Användarvisningsbild
av Sparkz
Blås ur avluftningsventilen och kolla så kulan rör sig. Det är viktigt att den är kopplad rätt, kolla pilen på den. Tryckventilerna bruka läcka om det är den gamla typen med hål i locket. Men det kan vara dåligt flöde i dem även om de inte läcker.
Bild
Pumpen kan vara slö, eller halvtäta spolarmunstycken. Det finns ett annat munstycke som servicealternativ, med kulor i stället för små rör. Lättare att justera och tätnar inte lika lätt. 1380494 har jag för mig att dom heter. Eller var det 1382494...? Kan inte hålla hela katalogen i huvet...

Edit: Nu såg jag att du är nöjd ägare till en V70 -06, men vi är i 700/900 delen av forumet och det är spolare till en sån jag har ritat. Rätt eller fel?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Tack Sparkz!

Helt rätt, jag är...eller rättare sagt var ägare till till en av mina bästa och mest älskade bil d.v.s. en V70 från -06.
Tyvärr händer saker som man inte råder på...så i vårt fall med ekonomin, vilket ledde att vi blev tvungna att ta farväl till vår ögonsten och sänka oss till en gammal "skrutt"...

Eftersom att jag gillar att skruva själv, föll valet på en 945:a.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Nu är slangarna kopplade allt enligt signaturen Sparkz.
Resultatet blev bättre än förväntat. :D :P
Användarvisningsbild
av Sparkz
Då stämmer det, bra!

Tråkigt med ebb i kassan...

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]