Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kommer dra en 4mm2 matning samt en 4mm2 jord ut till luckan och sedan ha både reläer, ballaster och likriktare ute i luckan, tar styrning till relät från originalkontakten.

Exakt var finner jag en plusmatning att dra kabel från till ballasterna? säkringsboxen har jag hittat vä bak och även vart jag ska dra kablarna ut till luckan, men hur får jag matning på kabeln, vart skall den sättas fast , har inte lust att tjyva in den på någon annan kabel i härvan med en strömtjyv då de oftast ställer till besvär efter ett tag.
Inkopplat och klart sånär som på matningen till strömmen, för tillfället sitter det med en kabelsko in i en tom säkringsplats, nr 1 under det vita locket vid bakre central. Måste skaffa terminalverktyg för att ta ut kontaktblecket och göra en permanent koppling och då kan jag ha säkringen i centralen istället för en hängande på kabeln.
Jord drog jag från reservhjulsbaljan där det finns en jordpunkt.

Attans vad mycket bättre ljus det blev, synd bara att reflektorerna är så små och har konstiga vinklar, annars skulle man ha ännu bättre. men nu är det mer ljus bak i volvon än fram i frugans audi 80 på halvljuset. :lol:
av qwerty
He he, rätt nöjd faktiskt. 8)

Någon som vet hur den inofficiella standarden på en kameras inställningar ska vara för att ta rättvisa bilder ?
av qwerty
Provade med 1/60 men bilden blev helt svart och när jag hade helljuset på blev bilden enbart ficklampspissig, måste gjort något annat galet.

F/3,5
1/10
ISO-1600
Maximal bländaröppning 3,6
Brännvidd 18mm
35mm brännvidd 27

Med dessa värden fick jag vad jag kan bedömma totalt rättvisa bilder jämfört med verkligheten.

Först en kontrollbild utan något ljus alls.
Bild
https://www.jagrullar.se/forum/images/fb/images_308201281713Pb4da.jpg

Sen en bild med backljuset tänt.
Bild
https://www.jagrullar.se/forum/images/fb/images_3a8201281949P44b7.jpg
av jpennerb
Du borde koppla en en brytare så du kan ge tillbaka om någon bakom dig bländar med heljus :lol:
av 9070
Någon som är vaken denna fredagkväll och som kan förklara för mig hur jag får loss sockeln till backljuset? Har vridit o svurit men den lossnar inte. Ska man trycka in o vrida medsols eller vad? Håller på o få frispel på sockeln
Hjälp! Vad har hänt?

Du är säker på att det är f[…]

Partikelfiltret hade jag aldrig problem med p&arin[…]

V70N Facelift Xenonlampor

Tyvärr har nog förra ägaren gjort s[…]

Fel forunskategori... :-)