Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
tombe691 skrev:Är det något man bör fundera på innan man registreringsbesiktigar om bilen med polestar? Ökar skatten, ökar försäkringen, blir det lättare eller svårare satt sälja bilen? Kostar det lika mycket som när man tar in en bil från annat land, ca 1700?
Skatten är baserad på utsläppen som inte ändras med Polestar så nej.
Lättare/svårare beror väl på köparen. Men det går att återställa till orginal igen för några hundringar. Vill man göra allt "by the book" får man reg.bes igen till orginaleffekten. Kostar 500-1000kr att göra det om man tror att man kan tjäna på att sälja den orginal.
Användarvisningsbild
av tombe691
efter att ha gått och sugit på karamellen några månader råkade jag snubbla över ett specialerbjudande på polestars hemsida under maj månad, priset var tillfälligt nedsatt från 9200 till 6900. Vet inte om det var en engångsgrej eller början på något nytt. Jag kände att det var nu eller aldrig och slog till. Känslan efter några mil är svår att sätta ord på, vet inte om det är psykologiskt eller om de 30 extra hästarna faktiskt gör den skillnad jag tycker mig uppleva men lite roligare blev det och bränsleförbrukningen verkar inte ha påverkats mer än att det blir roligare att trycka pedalen närmre golvet och då sticker ju siffrorna lite...

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]