Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Precis. Den tillför en tredje trippmätare, som man kan få till att nollställa automatiskt varje gång man kör, eller så kan man låta den vara och då visar den åtminstone upp till 10000 km. Sen vet jag inte - har inte kört längre utan att nollställa den. Bjuder på en bild direkt i inlägget.

Bild
av Mage
Men du det där var ju snyggt!
Visste inte ens att det fanns. Inget jag har.

Har momentum men den lev. bara med 5" display när jag fick min.
Går det göra på den eller måste det vara 7"?
Antar att närmaste Volvoverkstad fixar det!? Kostnad?
av Droopy
Har för mig att det gick på runt 1100-1200sek, har inte kvittot till hands just nu, lokala prisskillnader lär dok förekomma.
5" el 7 har ingen betydelse
av pergrein
Mage skrev:Men du det där var ju snyggt!
Visste inte ens att det fanns. Inget jag har.

Har momentum men den lev. bara med 5" display när jag fick min.
Går det göra på den eller måste det vara 7"?
Antar att närmaste Volvoverkstad fixar det!? Kostnad?
Du ska inte behöva betala något för denna uppdatering...

Mvh
Per
av Mage
Ska prata med verkstan... Som nån sa det är säkert beroende på var man bor och vem man pratar med som styr.
Bor ju också i norra delen av landet men inte fullt lika långt upp som du Per...
Användarvisningsbild
av apersson850
Jo, den uppdateringen kostar pengar, om man inte har garanti och kan hävda att den behövs för att fixa något fel. I mitt fall var det lätt, då nybilsgarantin finns kvar och jag hade ett problem med radion som uppdateringsinformationen för ICM angav att uppdateringen skulle fixa. Sensus 3.0 kom med på köpet.
Sen är det en annan sak att man kan få verkstaden att göra detta ändå, men det är inte så det är tänkt, egentligen. Notera att uppdateringar till ICM inte ingår i Service 2.0, säger de på Volvo, trots att det står i annonserna att mjukvaran uppdateras, utan att några undantag redovisas.
Användarvisningsbild
av hollan
uppdatering på icm ingår om bilen vill ha det i service 2,0
och inte omladdning till sensius 3,0 detta är för övrigt en mjukvara som tar som bäst 45min brukar ligga på runt 1,½ att ladda enbart sensius har hört extremfall på över 3h så att detta är inget teknikern slänger i bilen medan han fyller på spolarvätska
av Mage
apersson850 skrev:Jo, den uppdateringen kostar pengar, om man inte har garanti och kan hävda att den behövs för att fixa något fel. I mitt fall var det lätt, då nybilsgarantin finns kvar och jag hade ett problem med radion som uppdateringsinformationen för ICM angav att uppdateringen skulle fixa. Sensus 3.0 kom med på köpet.
Vad hade du för fel på radion? Det felet kanske jag också har.... :wink:

Att allt ska va så väldans krångligt/tidsödande!?
Ibland funderar man om de gjort allt lite extra krångligt bara för att det inte ska göras för många såna där "under-tiden-man-fyller-på-vätska" uppdateringar. Är väl kanske förståeligt ändå.

Är det mycket annat som ingår i sensus 3.0?
Är det bara denna funktionen så tycker man ju att det borde vara standard idag.
av LasseL
Ang. punkt 3 så sitter jag också så att de syns, men inte så störande tycker jag.
Och det är bara i en viss position (för mig).

Däremot stör jag mig på att det vänstra luftutblåset på instrumentbrädan reflekteras.
Det är ju krom eller ngt sånt på det.
av Mage
LasseL skrev:Ang. punkt 3 så sitter jag också så att de syns, men inte så störande tycker jag.
Och det är bara i en viss position (för mig).

Däremot stör jag mig på att det vänstra luftutblåset på instrumentbrädan reflekteras.
Det är ju krom eller ngt sånt på det.
Vilken tur att någon fler råkat ut för det i alla fall... :wink:
Känner igen det där med utblåset också. Det är delar av varvräknare, hastighetsmätare och hela utblåset som reflekteras i rutan.
Om man blir riktigt less kan man vika ner solskyddet så försvinner det mesta eftersom det täcker precis den delen av rutan som reflektionerna syns.
Känns bara lite dumt när man sitter i mörker i övrigt att vika ner solskyddet..
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]