Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ManPac
Hej!

jag är ny forum medlem och hoppas kunna ha det kanonkul här. Nu måste jag dock komma med ett problem som jag gärna vill ha hjälp med att lösa.
Det har uppkommit ett oljud som även följer motorvarvet. det gäller min V70 2.4T 20K mil.

jag har gjort en film som kanske kan hjälpa till :-)-)

tack på förhand!
Användarvisningsbild
av ManPac
Tack för era svar!

Stänger jag av AC så lät det likadant men just nu så klickar batteriet så sitter i Taxin på väg till Mekonomen.... Ska jag köpa generatorhjul ändå?

Trevlig fredag!
Användarvisningsbild
av ManPac
Hej på er, köpte nytt batteri och motorn startade. Efter en hård kickdown small det ordentligt under huven, missljudet försvann.

Dock så hittade jag som ovan misstänkte ett generatorhjul i motorutrymmet!

Är det bara att smälla dit nytt hjul? Eller byta hela generatorn?

Cheers
Användarvisningsbild
av Vojje
Skål på dig också :lol:

Det är vad jag skulle kalla excessive pedalpumping. Har du gjort damage control?
av JohnB
Ja snacka om gasa tills det rasar (D) . En ny generator kostar väl en himla massa pengar så beroende på vad ett nytt hjul kostar kanske det kan vara en idé

/John
av dalldall
på vår v70 körde vi lugnt på 100 vägen när det small till o kändes som vi körde över nåt, bilen kändes även konstig i styrningen, precis då det hände kom en väg som jag svängde in på. kollade runt bilen först sen öppnade jag huven o såg att remmen var lös, upptäckte att hjulet på generatorn var borta. med halva familjen i bilen var jag tvungen att komma hem så körde några km sen började det ryka o lukta bränt såklart från remmen, som tur var kom en bonde ute på åkern som lånade mig en kniv så jag kapade remmen o kunde köra hem utan servostyrning men ändå! tror hjulet kostade runt en 500 hundring, sen gick jag med generatorn till en verkstad som tog en 100 för att byta det.
Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]

Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]