Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av standardgbg
Hej hej

Jag e ny här och tänkte väl att det passade att regga sig här när jag hämtade ut min nya s60 i torsdags :)

Jag e jättenöjd men mitt Volvo on call strular.
Allt gick bra när jag ringde upp och reggade mig men sen skulle jag lägga till bilen i iphoneappen och då blev det inte så bra.
Den stod en evighet och väntade på att bilen skulle svara och till slut fick jag något felmeddelande. Försökte några gånger till med samma svar.
Men en av gångerna så startade jag om appen mitt i en "söker efter bilen" och sen så kom jag vidare till att para ihop bilen med telefonen, fast nu står det ? på alla parametrar och ska jag ställa in värmaren så säger den att bilen inte använts på en vecka och är offline för att spara batteri?!?!
Provade med tjejens iPhone och då gick reggningen fort fast fortfarande ? I alla fält.

Ska kontakta bilia på måndag men jag undrar om det är något jag kan göra?

Mvh Daniel
av BrabilEnköping
Hej! Tråkigt med VOC strul. Jag tycker att din säljare ska ha hjälpt dig med detta så allt fungerade när ni var klara med leveransen. Att det står ?? på olika data i appen är normalt i en två, tre timmar efter installation. Har du en iPhone, se till att du inte har en massa aktiva appar. Släck ner dessa innan VOC installeras. Att bilen är offline och spar ström är oftast inget problem. Det är bara att gå vidare. Prova och sätt dig i bilen, kör igång direktstarten på park. värmaren. Ha då Direktstarten av park. värmaren framme i färddatorn så ser du när den hoppar från Av till På.
av runema
Hadde samme problem jeg også. Gikk ca. 5 dager før appen var "normal" på min iPhone.
Användarvisningsbild
av standardgbg
Tackar för svaren.

runema>>
Verkar som att jag får ha lite tålamod då. Inte min starka sida dock hehe Bilen är ju bara 4 dagar gammal.

BrabilEnköping>>
Testade det du skrev men samma resultat. Kan dock köra start och stopp motorvärmare. Men den tjänsten är väl SMS-baserad medan statistik och de andra tjänsterna inte är det. När jag ska kolla om den är låst så står den och tänker länge sen så står det att det inte gick att få kontakt med min volvo.
Tänkte som sagt slå en signal till min säljare. Det ovanliga i detta fallet var att jag ville ha igång VOC snabbt så min säljare mailade över aktiveringskoden för VOC istället för att guida mig via telefon som han brukar pga att han var på tjänsteresa. Kanske blev någon miss då. För dom var lite förbryllade på VOC-kundtjänsten då mitt regnr inte fanns med i deras databas när jag ringde första gången för att ange ett lösenord.
Men dom la upp det och efter att ha ringt dom igen och frågade om hjälp med appen så sa dom att dom ser min bil och allt fungerar från deras sida.
av MrNorth
Ja då har jag ytterligarene sak att kräva att säljaren går igenom när vi hämtar bilen på onsdag. Sånt ska bara fungera för en bil i denna prisklassen. Det är en sak om man får nåt liknande till en billigare bil och får trixa och härja en del själv för att få det att lira. Det kan jag gå med på. Men en premium-produkt ska ha premium-tjänster...

Ska absolut testa hur det fungera att spela upp en playlist via blåtand från min iphone4s med IOS6, hur den uppför sig när man byter spår, så bild och allt annat uppdateras i displayen. Annars ska jag ligga på som en igel tills de fixar detta.

Ytterligare en grej är detta tjatet med "fria uppdateringar" vid volvo-service som de tjatar om i radion. Här ska det inkluderas kostnadsfria uppdateringar i alla fall under de tre första åren.

/S
av improwise
MrNorth skrev:Ja då har jag ytterligarene sak att kräva att säljaren går igenom när vi hämtar bilen på onsdag. Sånt ska bara fungera för en bil i denna prisklassen. Det är en sak om man får nåt liknande till en billigare bil och får trixa och härja en del själv för att få det att lira. Det kan jag gå med på. Men en premium-produkt ska ha premium-tjänster...

Ska absolut testa hur det fungera att spela upp en playlist via blåtand från min iphone4s med IOS6, hur den uppför sig när man byter spår, så bild och allt annat uppdateras i displayen. Annars ska jag ligga på som en igel tills de fixar detta.

Ytterligare en grej är detta tjatet med "fria uppdateringar" vid volvo-service som de tjatar om i radion. Här ska det inkluderas kostnadsfria uppdateringar i alla fall under de tre första åren.

Är nog lika bra att du redan nu ställer in dig på att VoC osv nog mer kan anses som "lovande" än vad jag skulle kalla för färdiga och vältestade produkter med endast småfel. Skulle jag varit med och byggdt dessa tjänster (är själv mjukvaruutvecklare) så skulle jag nog vara lite svävande kring exakt vilka system jag arbetade med på Volvo :)
Användarvisningsbild
av standardgbg
improwise skrev:
MrNorth skrev:Ja då har jag ytterligarene sak att kräva att säljaren går igenom när vi hämtar bilen på onsdag. Sånt ska bara fungera för en bil i denna prisklassen. Det är en sak om man får nåt liknande till en billigare bil och får trixa och härja en del själv för att få det att lira. Det kan jag gå med på. Men en premium-produkt ska ha premium-tjänster...

Är nog lika bra att du redan nu ställer in dig på att VoC osv nog mer kan anses som "lovande" än vad jag skulle kalla för färdiga och vältestade produkter med endast småfel. Skulle jag varit med och byggdt dessa tjänster (är själv mjukvaruutvecklare) så skulle jag nog vara lite svävande kring exakt vilka system jag arbetade med på Volvo :)
Kan nog inte mer än hålla med. Hade inte så höga krav på det iom att dom är ganska banbrytande med det :)
Men samtidigt så är det en bil för 400k så då borde ju allt fungera.
Jag har inga problem med iOS6 inne i bilen mer än att det hackar lite i blåtanden om telefonen kommer för långt bort. Men det skyller jag på apple och deras motvilja till blåtand.
Samt att det står okänd i några sek på displayen innan den byter ut mot ett namn från telefonboken när det ringer.
Användarvisningsbild
av hållundan
Idag funkar ju VOC inte alls. Rätt värdelöst eftersom det i GBG-trakten är första kalla dagen då man faktiskt vill dra igång värmaren via appen...

Kanske kraschad server för att många tänker samma sak? Bra infrastruktur i sådana fall. Not.
av MrNorth
hållundan skrev:Idag funkar ju VOC inte alls. Rätt värdelöst eftersom det i GBG-trakten är första kalla dagen då man faktiskt vill dra igång värmaren via appen...

Kanske kraschad server för att många tänker samma sak? Bra infrastruktur i sådana fall. Not.
Låter ju inte speciellt förtroendeingivande. Hur brukar ni felanmäla detta? Man kan ju hoppas att det trillar in loggar med fel hos någon, men min erfarenhet av detta är att man prioriterar tusentals arga kunder mer än felloggar på en server. Finns det en helpdesk att ringa till? Någon webbsida/app att felrapportera?

Detta är ju en tjänst som vi betalar för, då ska det fungera också.

Vänligen
S
Användarvisningsbild
av hållundan
MrNorth skrev:Låter ju inte speciellt förtroendeingivande. Hur brukar ni felanmäla detta? Man kan ju hoppas att det trillar in loggar med fel hos någon, men min erfarenhet av detta är att man prioriterar tusentals arga kunder mer än felloggar på en server. Finns det en helpdesk att ringa till? Någon webbsida/app att felrapportera?

Detta är ju en tjänst som vi betalar för, då ska det fungera också.

Vänligen
S
Jag felanmälde via https://minvolvo.volvocars.se/voc/volvo-on-call-start när jag försökte logga in på Volvo On Call. Med appen säger den bara något i stil med att jag behöver logga in, vilket inte funkar. Hittar inte heller någon möjlighet att felanmäla via appen.

Håller med dig, en dyr tjänst som förväntas fungera.

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5[…]

Startar ej

Har en Volvo v60 2017 D4,ibland när jag tryck[…]

Menar du att när du losar klippset få[…]

Relä luftpump 850

Hej. Nu har jag sökt på de flesta st&au[…]