Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
Spara förinställda stationer
Du kan spara tio förinställda stationer för varje frekvensband
(AM, FM1 etc.).
Du väljer sparade förinställda stationer med knapparna
på mittkonsolen.
Du sparar en station genom att först ställa in den
manuellt (se ovan) eller genom att använda funktionen
SCAN.
Så här gör du då standarddisplayen visas:
1. Tryck på OK så visas det valda frekvensbandets
meny.
2. Bläddra till SCAN och tryck på tumhjulet eller OK.
Radion börjar söka efter den station som har starkast
signal i området. När en station hittas spelas
den i några sekunder innan sökningen fortsätter.
3. Du sparar stationen genom att trycka på en av
mittkonsolens nummerknappar tills ljudet tystnar.
Släpp knappen. När ljudet kommer tillbaka har
stationen sparats.
Om du sparar en station (eller trycker på EXIT) avbryts
funktionen SCAN.
av improwise
Enligt både manualen och vad som klistrats in här (antagligen från manualen) så kan man ju bara ha 10 förval, vilket jag tolkat som att man bara kan ha 10 stationer kopplade till "snabbvalen". Men jag har utgått ifrån att man faktiskt kan spara mer än 10 kanaler i en egen kanallista, går det verkligen inte?
av improwise
moffe skrev:Du kan ha två FM listor...båda listorna får du 10 st kanaler i.
Så 20 kanaler skall det gå...
En bil för långt över en halv miljon som klarar av att lagra max 20 kanaler, fast då krävs det 2 kanallistor...en radio för 99 kr på ElGiganten däremot klarar att lagra alla kanaler utan problem...nån mer än jag som ser problemet här? :)

Kan faktiskt inte förstå hur de flesta bilägare av någon anledning tycker det är ok att betala 2-3 gånger mer för utrustning i bilen som i bästa fall kan 50% av vad man annars tycker är en ren självklarhet i andra elektronikprodukter (och har varit det i många många år). Är nog tyvärr bara inse att Sensus-systemet i första hand är att betrakta som en USB port för att plugga in något lite mer seriöst som en iPhone, Android eller liknande.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag ser inget problem alls med det. Vanligtvis använder jag 2-3 kanaler i bilen, så varför man ska kunna lagra 20 stycken begriper jag inte. Går inte att ta emot mer än sju eller nåt där jag bor ändå, och minst hälften av dem är ointressanta att höra på. Dessutom finns ju pilknapparna, som man kan använda för att bläddra genom de kanaler som för tillfället går att ta emot, om jag nu befinner mig någonstans där det finns tillräckligt med sändare för att ta emot fler än vad som får plats i listorna. Att lagra alla dessa känns meningslöst, för kör man en bit har ju förhållandena ändrats, så då är det ändå inte den lagrade listan som gäller.

Att man kan ha just tio kanaler i FM1 och sen tio till i FM2 är förstås för att man ska kunna välja dem med sifferknapparna i konsollen. Jag har inte fyllt FM1 och FM2 har jag inte haft någon anledning att röra.
av moffe
Helt samma osåkt. Vem behöver spara 100 kanaler när de inte ens finns så många.
Det är så lätt att bara växla mellan de 10 eller 20 kanaler man sparat och lika lätt att låta den söka fram nästa kanal.

Men att hur dyrt allt är... det håller jag med. När man kan få mycket mera för mindre pengar.
Då får man ju inte heller allt, integrerat i bilen med resten av systemen.
av improwise
Förstår att ni som bor på landet kanske inte riktigt har samma behov som den som bor i storstad och har större utbud, tror dock inte att det rör sig om 100 kanaler. Tycker överlag att resonemangen här påminner lite om när Ericsson konstaterade att ingen behöver några designade telefoner i annan färg än svart, eller när Nokia några år senare konstaterade att det där med touch var ju ingen som ville ha. Ska inte påstå att jag själv använder mer än kanske max 5 kanaler trots utbudet som finns här, min ursprungsfråga gällde ju främst skapande av automatiska kanallistor, en fråga som väl får anses bevarad nu, vilket jag tackar för!

För egen del tycker jag Sensus-systemet med tillhörande system känns mest som vad som borde vara miniminivån 2012, och när det är dags för bilbyte igen kommer jag absolut väga in det i beslutet. Därmed inte sagt att jag vet att någon annan tillverkare skulle vara så mkt bättre, verkar väl snarare som hela bilbranschen befinner sig på 90-talet fortfarande (i fler avseenden än detta får man väl säga).

Har precis avslutat ett litet test, drog en hjulmu[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Kom ihåg att du måste göra en reg[…]

Vaccumslangar till 940

Hej! Kan man köra med siliconslang från[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]