- sön 07 okt 2012, 08:23
#687958
Grannen har en dodge charger -06 v8 400 hk hemi , ligger på landsväg på ca 0,9 men kan likaväl om man gasar ligga på 1,5 och uppåt
Moderator: Moderatorer
VolvoB20 skrev:Ja det ska bli intressant att se om de nya motorgenerationerna som är på väg ut kommer att leverera låg förbrukning i verkliga livet när man tar en pytteliten nedskalad 4:a och överladdar den stenhårt med turbo/kompressor och mycket höga varvtal. I labbet ger de ju säkert bra sifforor, men hur blir det till vardags. ?:-/Det börjar ju trilla in siffror på det så det behöver du inte fundera över. Tror det var svenska AMS som gjorde sitt snålkörarprov. Där kom den trecylindriga turbon från ford "snålaste bensinmotorn nånsin" sist av snålmotorerna.... Små sugmotorer klarade sig bäst i verkligheten.
Den stora motorn jag åkte med i Mussen behövde ju i princip aldrig lulla på med mer än strax över tomgångsvarv för att hänga med i trafikrytmen.
XC90_Executive skrev:Ni missar en viktig sak!Ja minst V8 gärna med kompressor
VEM vill ha en V6a i en Mustang?American muscle måste ju ha en V8!! :mrgreen:
VolvoB20 skrev: Tror det, sista tanken tex 12.5 US gallon 47.3 literSist jag kollade var 1 mile = 1,6km.
40.5 miles 60.5 mil
0.73 l/m