Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Ofta när bilen överladdar är det ju magnetventilen som spökar. Eftersom du nu har 3" dp samt racecat bör du ju mappa bilen efter detta. Kolla vad ditt grundladdtryck ska ligga på.
av Emil91
Grundladdet ska väl ligga på 0,4 Hr ja för mig. Ja provade o sätta en svagare fjäder på WG, grundladd blev då 0,55. så att om
Man är försiktig på gasen så kan man gasa fullt innan laddspärren går in, men då minsann sänkte bilen laddet till precis samma som alltid0,8-0,9 de får mig o tro att chippet inte vill att bilen ska ladda mera än 0,9!

Har ringt itsfun o dem ska ta in den ta väck chippet för o prova om de blir nån skillnad, ja gissar på att den kommer gå precis likadant!
Aka får väl se hur detta slutar!

Har en grå
Magnetventil och en svart(org) den går likadant med bägge!

Vilka parametrar ändras när man har chippat efter org kat o sportkat?
Skilnaden som blir är ju att turbon mår bättre samt att den sista lambdan som bara kollar så katen e hel får lita andra värden?

Vart kan man mappa en bil i Göteborg?
Tack för all hjälp hitils!
av Emil91
Jo de låg lite högt när ja spände fjädern, men de var för att testa hur mkt den kunde ladda och om den laddade mer när den va spänd! Men motorstyrningen sänkte ju till original ladd!
av Emil91
Problemet är nu LÖST!

Såhär gick de...

Åkte till itsfun och fick dem attt löda ur chipet,
Åkte till bsr och fick deras programvara inmatad via odb.
Vips så gick den som ett skott!! Laddar 1,3 nu med steg3
Fick tillbaka alla pengar jag lagt på felsökn och chip!

En liten fråga till bara, har ju 200cell metallisk sportkat.
När man kör aktivt altså inte ligger på farthållare i 70 så håller sig motorlampan släckt o fin.
Men när de ska fisköras(soppan e rätt dyr) så tänds motorlampan och förblir tänd tills man tar av batteripolen.
Min hypotes är ju att katten inte blir tillräckligt varm av lugnkörning och då inte renar som den ska!

Eller skulle bsr ta väck den funktionen? Har vart likadan med itsfun, original och bsr!

Får se hur de går på svensk bilbekämpning om ett tag!

Hade bra o tack för all hjälp!!
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]