Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fruxo
Hej!

Har en kompis var Volvo 850 har problem, när han kör så kan den tappa tändningen helt plötsligt, bara för ngn millisekund och sen kör den igen.
Ibland tappar den ett tag så att bilen tappar fart, men sen kommer den igång igen. Hackar liksom. Vi har provat att felsöka men får bara massa felkoder om ECC och dylikt. Vi har verkligen ingen aning.

Mvh Fredrik
av fruxo
Kompisen säger att det är som ett jädra vasst hugg när han kör, kan vara i gaspådrag och även när det är jämn gas.
Vi fick ingen signal alls från felsökning av A7. Den hade stift men inget blinkade, inte ens 1-1-1 som då är "inget fel".

Mvh
av *pettson*
En bra ide vid felsökning är att veta vilket insprutningsystem man har i sin bil. Det är ju inte så att alla uttag finns på alla modeller. Det är inte heller så att alla beter sej lika eller har samma förutsättningar att fungera. Det enda man måste kunna egentligen är att berätta om man har en 10V eller 20V samt om det är turbo eller inte. Det berättar vilket system man har.

A7 är alltså kombi instrumentet om man har VDO. Har man inte det, finns inte något där. Det lär inte heller kunna ställa till något liknande.

Gör mej en tjänst så vi utesluter det absolut vanligaste vid denna typ av problem.
Gå ut till bilen. Ta med 10ans nyckel. Öppna huven och gör två saker.

1/ sitter polerna som dom ska på batteriet? Alltså själva polskorna.
2/ sitter den tunna röda kabeln på plusanslutningen fast ordentligt? (kan sitta flera men alla måste sitta fast)

Gör dom det så kan vi fortsätta felsöka.
av fruxo
Ahahahaha!

Min vän har kört med bilen såhär i ett år, och han skruvade åt pluspolen nu. Vi läste inte ens ditt inlägg men mycket riktigt pluspolen satt inte helt åtskruvad. Dog lite när jag fick höra det! :P :D

Cheers och tack så mycket goda vänner!
Missljud -22 V60 T6

Låter ju som en gammal boxer-folka.

Glappande drivaxel

Hur gick det för dig med problemet, har samma[…]

EX60

Kommer det nånsin riktigt soltak till EX60? […]

Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]