- sön 30 sep 2012, 16:37
#686049
Både DRIVe:n och D5:an har samma hjulupphängning. Där fram har den ett sedvanligt fjäderben, undre tvärlänk och krängningshämmare. Där bak har den individuell hjulupphängning (minskar understyrningen), trailing-arm multilink, spiralfjädrar och krängningshammare.
Om jag inte tar fel så går det att beställa med högre chassi från fabrik, för de som vill det. Tror dock inte att Volvo eftermonterar sånt. Finns väl alltid en eftermarknad för detta, men mer en så vet jag inte.
Siljer det bara en cm mellan modellerna Drive och tex D5?Det skiljer faktiskt hela 2 cm (20 millimeter), alltså 151 mm och 134 mm när 2 personer befinner sig i kupén.
Är det bara fjädrarna som skiljer eller är det hela fjäderbenet?Tänkte om det går att höja den med enkla medel?
Både DRIVe:n och D5:an har samma hjulupphängning. Där fram har den ett sedvanligt fjäderben, undre tvärlänk och krängningshämmare. Där bak har den individuell hjulupphängning (minskar understyrningen), trailing-arm multilink, spiralfjädrar och krängningshammare.
Om jag inte tar fel så går det att beställa med högre chassi från fabrik, för de som vill det. Tror dock inte att Volvo eftermonterar sånt. Finns väl alltid en eftermarknad för detta, men mer en så vet jag inte.
Vill minnas att de sitter sportchassi på drive i kampen om dropparna.Jag vill minnas att det där stämmer bra.