Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av improwise
Fick Sensus 3.0 i min bil iom senaste servicen, vilket även nollställde alla inställningar (det var jag medveten om). När jag ska söka efter radiokanaler väljer jag den automatiska sökningen, vilket i sig verkar fungera, men den pågår i all evighet som det verkar, och när den passerat övre gränsen (107,X Mhz nånting) så fortsätter den från 88 Mhz igen. Har provat flera gånger, och låtit den hålla på iaf nån halvtimme, men ändå är den inte klar. Ingen av de kanaler som hittas, vilket är många, verkar sparas heller. Nån ide om vad man kan göra?
av petherf
Så uppförr sej min också,fast jag inte har Sensus 3,0.
Vad jag gör är att trycka på 1 och sedan söker jag p1 och sedan när den hittats så trycker jag och håller 1 intryckt tills det piper. sedan gör jag samma med p2, p3, p4 etc
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Har för mig att jag tog upp listan på kanalerna som hittats (med tumknappen på ratten) väljer kanal och lägger in den på rätt knapp (håller inne valfri program knapp) om jag inte miss minner mig.
av improwise
Nu är ju inte problemet att mappa kanalerna till knapparna, det är en lyxfunktion, utan att ens kunna få dem att bli sparade alls. FM radio känns ju inte direkt som en nyhet...
Användarvisningsbild
av apersson850
Men det är så de sparas. Sökningen pågår nog tills du tycker att den hittat en kanal du vill lyssna på. När du väl gjort det, kan du spara den, om du vill. Är du ute efter det som i alla fall Blaupunkt brukade kalla för TS, Travel Store? Alltså en sökning som sparar de starkaste kanalerna i en egen minnesbank? Det finns nog inte här, utan det är en kanal per sifferknapp.
av improwise
Nja, nu tror jag att ni missförstått iite här. Att man själv måste ange vilken siffra man vill ha på snabbvalet är ju fullt rimligt, men radion måste ju ändå kunna själv söka reda på alla tillgängliga kanaler och spara ner dem i en kanallista? Dessutom verkar man ju bara kunna ha 10 förval, och det är ju klart mindre än antalet tillgängliga stationer (iaf i Stockholm).

Detta var ju en standardfunktion på radioapparater redan på 80-talet, så det känns ju inte orimligt om Volvo skulle ha kommit dit 30 år senare...
Användarvisningsbild
av Momentum
radiofunktions standarddisplay
Om funktionens standarddisplay inte visas redan
trycker du på RADIO på mittkonsolen. Då visas radiofunktionens
standarddisplay direkt och den senast
inställda stationen visas och spelas.
Sedan vrider du på tumhjulet eller TUNE för att visa
och bläddra i en lista med radiostationer som kan tas
in där bilen befinner sig för tillfället
.
Välj en station och
bekräfta genom att trycka på OK.
av improwise
Momentum skrev:radiofunktions standarddisplay
Om funktionens standarddisplay inte visas redan
trycker du på RADIO på mittkonsolen. Då visas radiofunktionens
standarddisplay direkt och den senast
inställda stationen visas och spelas.
Sedan vrider du på tumhjulet eller TUNE för att visa
och bläddra i en lista med radiostationer som kan tas
in där bilen befinner sig för tillfället
.
Välj en station och
bekräfta genom att trycka på OK.
Tack, det är ju en bra funktion om man är typ på resa eller nåt men är man hemma vill man ju gärna ha en kanallista där man själv fått välja ordning osv, typ kanske att P1-P3 kommer före typ Nyheter på serbokratiska och liknande. En helt vanlig kanallista helt enkelt, vägrar bara tro att det ska vara för mkt att begära av en 2012 års volvo med High Performance stereon och alla tillbehör :)
Användarvisningsbild
av apersson850
Det är den listan, eller listorna, för du kan ha två, som du skapar genom att lägga de önskade kanalerna på respektive knapp. Sen kan du bläddra fram dem med pilknapparna eller direktvälja med siffrorna.
Det är så man gör i det här systemet, för att skapa listorna.
Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]