- ons 03 okt 2012, 23:47
Hej! För några dagar sedan så hittade jag en Volvo c30 på blocket som jag blev intresserad i. Jag mailade säljaren och fick nu svar idag! Har skriver att han är bosatt i Italien med familjen pga jobb och undrar om jag vill köpa bilen med hjälp av Ebay för att han inte kan ta semester bara för att åka hem till Sverige och sälja bilen personligen. Vad innebär det att köpa en bil via Ebay? Får jag alltså inte se bilen i verkligheten innan jag väljer att köpa samt betala för den? :S låter ju jäkligt riskabelt eller?! Det är ju ändå ganska mycket pengar det rör sig om.
Hur fungerar frakten? Han skrev priset är: xxx.xxx och inkluderar frakt. Sköter han den alltså eller vad?
Jag har fått bilder av honom och be dem ser den riktigt fin ut, som han beskrivit också (men kan ju inte veta när bilderna togs) Jag har slott på reg.numret och allt verkar se bra ut.
Nå, kan någon snäll person ge mig råd om hur jag bör gå till väga? Känns ju verkligen som att köpa grisen i säcken!
Hur fungerar frakten? Han skrev priset är: xxx.xxx och inkluderar frakt. Sköter han den alltså eller vad?
Jag har fått bilder av honom och be dem ser den riktigt fin ut, som han beskrivit också (men kan ju inte veta när bilderna togs) Jag har slott på reg.numret och allt verkar se bra ut.
Nå, kan någon snäll person ge mig råd om hur jag bör gå till väga? Känns ju verkligen som att köpa grisen i säcken!