- ons 03 okt 2012, 21:54
#687140
Bra sammanfattning christern.
Tilläggas bör att har man PTC-värmare som jag har så suger den 100A om man startar bilen när det är under 14grader ute och den går tills innställd innertemp är uppnådd!
Jag brukar toppladda batteriet ibland i garaget med en laddare liknande CTEC, är båtägare som vi semestrar i och då lär man sig lite om batterier och att toppfylla ett batteri är inte något man gör fort! min generator i båen lämnar 120A och fastän jag har tre stora batterier så är det sällan hela generatorns kapacitet utnyttjas! i bilar så har man dock många större förbrukare som kräver en stark generator för att hållas vid liv!
Tilläggas bör att har man PTC-värmare som jag har så suger den 100A om man startar bilen när det är under 14grader ute och den går tills innställd innertemp är uppnådd!
Jag brukar toppladda batteriet ibland i garaget med en laddare liknande CTEC, är båtägare som vi semestrar i och då lär man sig lite om batterier och att toppfylla ett batteri är inte något man gör fort! min generator i båen lämnar 120A och fastän jag har tre stora batterier så är det sällan hela generatorns kapacitet utnyttjas! i bilar så har man dock många större förbrukare som kräver en stark generator för att hållas vid liv!