Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ser några saker som retar mig! Lacka den där "pluppen" som täcker antenn hålet på D-stolpen i bilens färg :P ! Den sticker ju ut väldigt mycket :P

Sen behöver du nog putsa lite på dina bakljus tror jag 8)

Plasten vid trösklarna och längst ner på stötfångarna ser ut att behöva lite kärlek också :)

Och för GUDS SKULL byt sidoblinkers! Du kan ju inte åka runt med oranga sidoblinkers när resten är vitt! (N)
Nybbe_gefle skrev:Vad det gäller bakaxelutväxling är det som så här:
B6254 har 4,10 pga lägre motoreffekt och B6304 har 3,73. Förbrukningsmässigt är inte skillnaderna så hutlöst stora.

//David
Okej, ingen markant skillnad alltså, synd!
Får väl stoppa i en Diesel då! :P
Lucif3r skrev:Ser några saker som retar mig! Lacka den där "pluppen" som täcker antenn hålet på D-stolpen i bilens färg :P ! Den sticker ju ut väldigt mycket :P

Sen behöver du nog putsa lite på dina bakljus tror jag 8)

Plasten vid trösklarna och längst ner på stötfångarna ser ut att behöva lite kärlek också :)

Och för GUDS SKULL byt sidoblinkers! Du kan ju inte åka runt med oranga sidoblinkers när resten är vitt! (N)
Håller med på allt, bakljusen ligger på listan över vad som ska göras - men vi får väl se hur mycket som blir gjort!

Är osäker på om jag ska ha kvar bilen, men det ter sig väl med tiden!:)
Var mer än bara styrleden!
Krängningshämmarstagen och bakre bussningen fram, vänster sida, vid länkarmsinfästningen glappade en hel del :evil:

Fick ett bra pris, dock hade dom inte delarna hemma så det blev inget gjort istället!:/
Volvo och Mekonomen tyckte krängningshämmarstagen var riktigt kassa, dock "var det ju inget fel på styrled eller några bussningar"...jag förstår inte riktigt hur dom kunde anse att det "inte var nåt fel" på dom, styrleden ska ju fan inte glappa nåt?
Inte bussningarna till länkarmarna heller?! :???:

Oavsett, köper mig ett par krängningsh... och byter själv, mekonomen skulle ha 1240:- för byte ink. del :roll:

BEställt stag och lite smått och gott till bilen nu! :)
Idag kom ett litet paket! 8)

Bild
@Lucifer, det blev visst vitblink :roll:
Även ett spolarlock smög sig ner, det sitter en svamp där för tillfället :P

Lite bilder på den hemska inredningen, och det fina handtaget som sticker ut på förardörren.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Imorgon får vi se om det blir nån montering och skruvande, bör väl vara ganska enkelt att byta dom stagen :)
Lucif3r skrev:Ja jäklar du, dom dörrsidorna hade verkligen inte klarat sig bra :shock:
Undrar om det skulle gå att mecka in V70 dörrsidor istället :P Dom är ju rätt lika ändå.

Bra att du kom ihåg vit blink :wink:
Nej, inte alls nå fint! :-(O)
Är väl fel bredd/djup på dom va?

Nej, försöker hellre få tag på några fräscha från V90 :-)-)

Hade uppe bilen och av med ena däcket för att försöka byta stagen, det var ju lättare sagt än gjort där man stod med en fastnyckel i handen och ett fastrostat stag i andra :|

Blir nog att försöka ta hem bilen och slå flera flugor i en smäll, dock undrar jag om man kan ge sig på att byta länkarmsbussningarna fram själv?
Behöver jag "trycka ihop" fjädrarna eller kan jag bara skruva och se glad ut? :)
Får hjälp av pappa som skruvat lite på diverse maskiner, så det bör gå att få ihop igen också :-DD
Sådär, nu är bilen hemtagen till den lilla ön, ska nu fixa det som fixas kan innan vinterns kalla kvällar kommer ?:-/

Bild
Privattransport :mrgreen:

Bild
Lugnt och fint på färjan, och en timme senare...

Bild
...så står den tryggt på gården :D

En liten "to do"-list för saker som ska åtgärdas när jag har den hemma!
Framvagn;
[ ]Nya inre bussningar länkarmar
[ ]Nya krängningshämmarbussningar + stag
[ ]Nya yttre styrleder
[ ]Kolla över resten och ev. byta nåt mer
[ ]Vänster bromsslang liten spricka, ska bytas

Bakvagn;
[ ]Kolla över bakvagnen och se om något behöver bytas eller åtgärdas
[ ]Spänna handbromsen

Övrigt;
[ ]Fixa motorvärmaren - Jordfelsbrytaren går´
[ ]Polera upp bakljusen
[ ]Fixa fönsterhissarna bak
[ ]Fixa läckan när man tankar
[ ]Byta multiremmen - den är full med sprickor
[ ]Rengöra luftfiltret/ev. byta
[ ]Byta olja + filter

Är det nåt mer jag bör byta i framvagnen?
Styrspindlar kanske? :???:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 24

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?