Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lånar tråden =)

Köpte en XC70 idag med just dom där problemet...

Den var full när jag köpte den å så men vi körde typ 5mil sen då varnade bilen för låg kylvattennivå.. Så jag öppnade upp locket expansionskärlet å då blev de fullt igen... jaja körde en bit till å då blev de samma fel ... stannade av igen å öppnade då var de för lite så då fyllde jag på sen höll de på så i 96mil köra en bit öppna köra en bit öppna.
Men vatten tempen stiger aldrig utan ligger stadigt mitt i prick

Så ni som har haft de problemet är de oftast dieselvärmaren eller packningen?

Tack på för hand
jigga13 skrev:Jahapp domen komme idag Toppackningen trasig så de blir att laga suck... bara 23000kr tjohoo
Det var ju skrämmande att Volvo har detta problem.
Kan det tänkas finnas ngn speciell anledning t.ex. att motorn vid ngt tillfälle kokat :???:
För mig använde dom typ ett provrör med nån vätska som ändrade färg.
Jo har inga problem alls på min om att den går dåligt bara att den tar lite vatten som den pressar ut =)

Vet inte om den kokat då jag ägt bilen i 2 dagar men under den tiden har den då inte kokat å tempen ligger helt still rakt upp så den går aldrig för varm iallafall
jigga13 skrev:För mig använde dom typ ett provrör med nån vätska som ändrade färg.
Jo har inga problem alls på min om att den går dåligt bara att den tar lite vatten som den pressar ut =)

Vet inte om den kokat då jag ägt bilen i 2 dagar men under den tiden har den då inte kokat å tempen ligger helt still rakt upp så den går aldrig för varm iallafall
Exakt samma för mig
jigga13 skrev:har fått en som ska byta för 17000kr
Nu vet ju inte jag var du bor men jag har fått ett prisförslag på 9500kr i göteborgstrakten
9500kr delarna kostar ju nästan 3900kr inkl kamrem plus själva reparationen :-) så du ha fått de jävligt billigt. Det billigaste jag fått är 14900kr inkl kamrem.
Är ju nästan värt köra från Skellefteå för bytet hehe
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]