Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#690850
Jag har fortfarande småryckningar som kommer och går vid lägre varv, så gissningsvis är tänddelarna fortfarande inte 100% bra (säkert kablarna).

Iaf, var ut och rev ur tändkablarna och stiften ur 855an tidigare idag och konstaterade rätt snabbt att dom kablarna var sämre än V70ins. Skumt eftersom kabeln mellan lock och spole var bättre på 855an :???:

Nåja, stiften fick mig lite fundersam. 3 av stiften (1-2-3, räknat från vänster när man står framför motorn) var väldigt oljiga. Stift nr2 kom det t om en droppe ifrån.
Dom sista 2 stiften (4-5) var vita (dock inte extremt) vilket tyder på mager blandning har jag för mig?

Så då undrar jag följande: Utan att öppna motorn, vad kan man utläsa av stiften? Bilen köptes ju med 'trasig toppackning'. Kan det vara så att packningen är sönder mellan 1-2-3 och att det då tränger in olja där, eller är det mer troligt att det är något mer fel?
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så sist jag startade den så drack den litervis med vatten och vitrök väldigt mycket.

I övrigt händer det inte så mycket just nu, iaf inget värt att dokumentera. Ska väl ta och dra kablar för slutsteget så fort jag orkar iaf... :)
Jag har dock starka funderingar på att plocka ur motor+el ur 855an, fixa motorn, skrota 855an (sälja i delar?), och hinka ner motorn i en 7/900.
Karossen på 855an är i lite väl tråkigt skick för min smak, och jag har redan en T5a i betydligt bättre skick. Så jag lägger hellre energi(och pengar) på en RWD T5 8)
#691755
Jag fick igång vänster dimljus igår :D
Problemet? Dålig kontakt på jorden i hållaren :roll:
Skumma var att differensen var bara ~0.3V mellan kablaget och hållaren (12.4v mot 12.1v, motor av så klart), vilket egentligen inte borde göra så att lampan inte lyser öht. Speciellt inte eftersom lampan lyser fint driven ifrån USB på datorn (5V, <500mA, för dom som inte vet).

Nåja, nu är det fixat iaf. Fast jag funderar på att xenon-konvertera halvljusen+dimljusen, mest för att det är snyggt :P . Och då blir det ju både nya hållare och nytt kablage till dimljusen :-)-)
Användarvisningsbild
av Nexus
#692344
blä silver have varit ok men blått ser tokigt ut. Sen sa jag ju att det var fel i lamphållaren till dimljuset. :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#692349
Hm silver... mja kanske.. Ska prova och se om aluzinket jag har går att fästa på plast så man kan se lite hur det skulle se ut :)

Äsch då, va inga fel på lamphållaren!, bara ena kabeln som var mupp :wink:


Edit: Heh, provade spraya ett tunt lager aluzink på det blåa handtaget. Det blev rätt snyggt. Det ser mestadels silver ut, men skiftar lite i blått beroende på vinkel.
Återstår och se om färgen torkar och fäster, eller om den bara kommer gå att torka bort :roll:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#692472
Okej, färgen satt sig riktigt bra! :)

Här kommer ett par bilder på "version 2" av sargen.

Bild

Bild
(obs, bara löst ditsatt, färgen är inte 100% torr än)

Det var omöjligt att få en rättvis bild, då blixten faktiskt trängde igenom det silvriga lagret, speciellt på andra bilden så ser det betydligt mer blått ut än vad ögat ser i verkligheten.

Nåja, jag tycker det blev rätt fräckt iaf, så kommer nog köra blå grund/silver topp på resten av handtagen också. :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 54
Byta motorolja V60

Bilen har gått 6900 mil, V60 T3 2018 Service[…]

Jag hade samma fel med värmen och det var egr[…]

Hej! Undrar vart man kan få tag i denna gumm[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]