Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ricopet skrev:
mstrandbo skrev:Gratulerer! Det er som å se min, når den kommer om en to ukers tid. Gleder meg :) Den tar seg godt ut i hvit.
Tackar! Den gör sig som sagt riktigt bra i vitt.

Liten kort första rapport efter ett dygn med bilen:
Måste även säga att den känns riktigt tevlig. Styrningen är skarp (ännu bättre med rattmotsånd inställt på "hög"). Sportchassit är både sportigt satt samtidigt som komforten är bevarad, tycker inte alls det är speciellt stötigt vid stadskörning. T4 motorn är helt underbar, den går mycket tyst och har tillräckligt med prestanda. Bränsleförbukningen under premiärturen landade på 0.71l/mil (blandad körning)
Hade lite svårt att sluta köra igår, hittills kört 20 mil...

Sist men inte minst; Premium sound låter riktigt bra, antar att ljudet kommer förbättras ytterligare då högtalarelementen blir inspelade.
Grymt fin!!

Ja den gör sig verkligen fin i vitt. Kul att du är så nöjd redan.
Ljudet kommer att låta bättre och bättre. Jag upplever skillnad varje dag tycker jag.
Verkar ju som om V40 ägarna är nöjda med PS, till skillnad mot för många V70 och XC60 ägarna, systemet är det samma, samma MultEQ från Audyssey, 5x 130w class D stärkare, ingen möjlighet att köra rent tvåkanaligt, det enda jag inte fått fram är om det är andra talare i V40, förmodligen inte.

måste in någon dag och kolla om det fins någon Demo V40 inne med PS och bilda mig en egen uppfattning för det käns märkligt om Volvo helt plötsligt fått ordning på PS.
Det beror helt och hållet hur du ställer in systemet. Det går inte att kräma på för fullt och skruva upp basen på max när systemet inte är inspelat.
Ett ljudsystem och då vare sig det är i bilen eller ett hemmabio system tar minst 100timmar att spela in.
Ante2 skrev:Det beror helt och hållet hur du ställer in systemet. Det går inte att kräma på för fullt och skruva upp basen på max när systemet inte är inspelat.
Ett ljudsystem och då vare sig det är i bilen eller ett hemmabio system tar minst 100timmar att spela in.
Självklart spelar inställningarna roll och jag har strax passerat 900mil och ett antal timmars lyssnande och ljudet kan fortfarande lång ifrån mäta sig med gamla PS från <Dynaudio, ljudet är OK men inte mer, inte ljudet i världsklass som Volvo vill ha det till. Bäst låter det från AUX med en lös MP3 spelare.

Jaja, ska in nån dag och provspela i V40 ochså, de kanske har fått till det i den, man vet ju aldrig.
mstrandbo skrev:Og da har jeg endelig fått hentet min også :)

Bild
Härligt!! Ser väldigt fin ut...Grattis
Har en D3, med parkeringsvarmer. Jeg har ikke brukt den ennå, men den går kanskje automatisk når det er kaldt for å få den fortere varm?

edit: Det står litt i manualen om dette tegnet, men da med et 2-tall ved siden av seg. Ikke noe med tegnet uten 2-tall, og det forvirrer meg.

Tror det er dette:
Drivstoffdrevet tilleggsvarmer
Varmeren starter automatisk når ekstra varme
kreves mens motoren er i gang.
Varmeren slås av automatisk når riktig temperatur
er nådd eller motoren slås av.
mstrandbo skrev:Har en D3, med parkeringsvarmer. Jeg har ikke brukt den ennå, men den går kanskje automatisk når det er kaldt for å få den fortere varm?

edit: Det står litt i manualen om dette tegnet, men da med et 2-tall ved siden av seg. Ikke noe med tegnet uten 2-tall, og det forvirrer meg.

Tror det er dette:
Drivstoffdrevet tilleggsvarmer
Varmeren starter automatisk når ekstra varme
kreves mens motoren er i gang.
Varmeren slås av automatisk når riktig temperatur
er nådd eller motoren slås av.
Tror inte värmaren är auto, Jag har värmare med tiduret och den måste jag ställa in tid. Vet inte hur det är om man har med Volvo on Call däremot. Förutom att man kan ställa den fjärr från mobilen.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på all[…]

VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak