NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

:cry:

Mycket snack om måndagsexemplar på denna v50-sajt. Och visst borde man ha lärt sig (300-serien och 400-serien) - köp inte Gent-volvo!

Är det nån som varit med om

1. att bakluckan på v50/v70 öppnas under färd eller

2. att den låser sig så att man inte med automatlåset kan öppna den igen. Sedan rätt var det är så funkar skiten igen... om vartannat!

När sedan luckan är öppen så kan man höra ett ljud från låset: som att nån mekanism i låset arbetar (med att låsa upp luckan). Den hackar på tills man stänger luckan eller låser bilen.

Mkt irriterande! :evil:

Nån som har några tips?

//Henrik
av Daggis2
köp en PV. Lite som kan gå sönder:)
Användarvisningsbild
av ekib
Din punkt 2 har hänt ett par ggr. Man har varit och handlat och skall in med kassarna och den där dj@vla luckan går inte att få upp.
IRRITERNADE, nu har garantin gått ut (04 maskin) så man får väl leva lite med det.
av [email protected]
Till Daggis2 - Tack för det kreativa svaret. Finns PV:n med servo och anti-spinn tro? :wink:

Annars kan man ju alltid testa RR - de lär ju ha livstids garanti (typ).

Till eikb - Tack för svaret. Jo, jag har läst om liknande erfarenheter här på den svenska sajten. Oerhört irriterande om man , som jag, har bakluckan full med saker jag behöver titt som tätt. Inte så kul att fälla sätet för att komma åt saker där bak...

Angående punkt 1 så läste jag om nåt liknande på en amerikansk sajt. Nu är det tur att luckan är ganska tung, men det är likväl otäckt när luckan öppnas under färd.

Skulle va kul att höra om erfarenfarenheter på detta forum.

/Henrik

Indikationer på att backventilen vid insprut[…]

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]