NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hedlung
Snubblade in denna tråden:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=10090
och såg detta:
volvis skrev:

Laddade även ner Timer applikationen för elmotorvärmaren, så man kan progga när man ska åka, så de inte behöver dra onödigt mycket ström....

Två olika avresetider kan ställas in...

Bild

Bild

Bild

Är det nåt som bara finns till S60 eller...? Jag har en v50 -06 1,8F med motorvärmare men detta verkar vara nåt man kan ställa in i bilen...??
Användarvisningsbild
av poseidon
Jag har visserligen en diesel med bränslevärmare men där kunde man köpa till fuktionen för 2000 kr. Verkar inte finnas för elstolpe.
av dali
Som poseidon skriver så handlar det om bränslevärmare, inte sladdansluten motor-/kupévärmare.

Skulle dock vara rätt fräckt om funktionen även fanns för sladdvärmare, men då måste sladdvärmaren kopplas in i elsystemet för bilen. Borde inte vara något problem egentligen, det går ju utmärkt med t ex stereoapparater som har standardiserade kopplingar in i elsystemet.

Någon kanske borde kontakta Defa/Calix/Volvo och tipsa dem? I dessa tider av energisnålande så tycker man att de borde vara intresserade att att kunna styra gångtiden beroende på utetemperatur.

Det finns förvisso motorvärmarstolpar med sådan funktion, men med funktionen integrerad i bilen så funkar den var man än ansluter den.
av dali
Det var som ... slarvläste inlägget, det står ju faktiskt "ELPARKVÄRM" på första bilden. :oops: Skulle vara intressant att veta hur det fungerar, om gångtiden styrs via utetemperatur etc.
av hedlung
Precis vad jag tyckte jag såg i första bilden... "Elparkeringsvärme"
Det var det som gjorde att jag blev nyfiken från första början!
Att det finns tidur mm till diesel det vet jag, men KANSKE till andra...?
av hedlung
Snackade med BraBil här i Gbg idag.
Det är en sats med ett relä och lite programvara, kostar ca 8000:-...
Liite dyrt kan jag tycka.

Volvo har inga rekommendationer att inte ladda hyb[…]

Vi som beställt nya XC60

Det var en fet sådan. Om du får fö[…]

Nej, inte för mig som kommer från VW. D[…]

V90cc vibrationer

Går i tankarna att införskaffa en v90cc[…]