NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maglux
Hei,

jeg har nylig kjøpt V50, 2008/09 modell med aux-inngang (i midtkonsollen). Forsøkte å koble til mobilen for å spille musikk, men fikk ikke lyd i anlegget. Jeg har forsøkt med flere kabler. Har stilt inn stereoen på aux, og også forsøkt å endre inngangsvolum etc, men ingen lyd - bare en svak suselud.

Har noen lignende erfaringer? Kan det være dårlig kontakt? Vet noen hvor kabelen får fra rommet hvor jeg kobler på aux-inngangen til stereoen - er det en stor jobb å feilsøke?

Takk for hjelpen!
Användarvisningsbild
av grillchips
Låter märkligt.
Erfarenhet från andra 3.5mm-pluggar (aux-ingången) är att de tillslut börjar glappa. Vanligt förekommande på mobiltelefoner. Därför låter jag alltid min sladd i bilen sitta kvar, så är det något som blir utslitet så det inte bilens prylar.

Men om du försiktigt böjer, trycker, bänder lite på kontakten, hörs det något annorlunda i ljudväg då? Något som sprakar etc...?
av ptrj
Du råkar inte äga en Iphone? fungerade inte alls för mig.

Eller jo. fungerade om jag tog med mig dockningsstationen med ut i bilen och kopplade aux till den. :)
av maglux
Ja, jeg har iphone, men har også forsøkt å koble på andre kilder, stadig ikke noe lyd. Har noen et bilde som viser hvordan jeg skrur opp midtkonsollen for å se om ledningen er ok i begge ender, altså både ved jack og helt inn til radioen?
Användarvisningsbild
av grillchips
maglux skrev:SOLVED:

Var en kontakt i midtkonsollen som ikke var montert skikkelig ;-)
Skönt att det löste sig!
Fixade du det på egen hand eller lämnade du in bilen på felsökning?
av CMD
Iphone? Går inte dom att styra via USB-uttaget oxå? Alltså inte bara lyssna på utan även byta spår etc?
av maglux
leverte bilen inn for feilsøkning, gikk ganske raskt.

har ikke USB, bare aux-inngang. vet ikke om iphone kan styres, men det høres sannsynlig ut.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]