Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ara
Hej. Är sugen på en V70 Diesel 163 hk -07 manuell. Vid provkörningen la jag märke till att det hördes mycket från turbon, inget missljud utan ren och fin turbosång. Nu till frågan. Skall det höras märkbart bra från benämda fläkt? Kör nu 2,4T och där skall man spänna öronen bra för att höra turbon. Även två bekanta med D5 (163 & 185) påstår att öronen skall stå näst intill det yttersta för att höra vinandet pga motorljudet är så högt. Annars var jag helnöjd med vagnen ;;-O men finns det något man bör kolla extra innan man slår till? :D
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Det är normalt att turbon visslar på våra D5:or. Man hör ett svagt vinande ljud och så skall det vara. Helt normalt. Dieslar jobbar ju med luftöverskott och har en mycket större turbo än på din 2.4t. Manuell eller automat?
av ara
jo visst e de bara trevligt med lite vissel, bara det att gemfört mwd mina kompiars l har den högt turbosound i hytten. Läste här i forumet om pedalgenomföringen kan läcka ljud oxå. Nånting speciellt man kan kolla lite nogrannare på denna?tips nån? Skriver på mobilen därav stavningen
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]