Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
loyd skrev:verkar som Volvo snålat in på galvbadet innan lack :roll:
Kanske ngn som slängt sin kaffemugg i containern för plåtdetaljer iställer för i soptunnan.
Då blir det problem i lacken.
av Kryss70
Själv hittar jag punkter att förbättra efter flera omfattande handtvättar som måste förbättras med lackpensel.
T.ex. dörrkanterna som möter karossen verkar vara tunt målade, såg ytrost direkt efter en eller två tvättar. Precis som att jag har tvättat bort färgen på vissa ställen. Har för mig att jag läst att det är dålig passform just på dörrarna som kan vara orsaka detta.
Rostros på taket är ju något helt annat.

Jobbar med fabriksnya bilar så jag hör dagligen att man måste vara försiktig med lacken o allt.
T.ex PSA-gruppen är så rädda för sin lackbesparing att man inte ens får stänga en bildörr normalt (lätt knuff) då lacken kan spricka väldigt lätt :shock:

Off-topic, men vissa typer bilförare envisas ju med att ligga så nära framförvarande bil att de blästrar både front, motorhuv och taket snudd på plåtrent.
Kollade på ett antal olika Mercedes och Bmw innan jag köpte Volvon, snacka om bedrövlig syn. Helt plottrigt på många bilar efter alla stenskottsfyllningar.
Ett stenskott som får gå obehandlat kan ju utvecklas från att vara ytligt för att tillslut ta sig ner till plåten. Vatten och smuts = sandpapper
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]