Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jassa
Kommer mest att pendla till och från jobbet så kanske en drive kan passa.
Brukar använda bilen på lite längre semestertripper.
Sen blir det väl en del dagis körningar går det föresten att slå av dieselvärmaren för dom riktigt korta körningarna eller fördröja starten till tex5 min.
av mattish
dst02 skrev:1 liter e väl å ta i? Låter faktiskt orimligt litet
Jag kanske får ta tillbaka det. Försökte hitta det igen, men har nog blandat ihop det. 1,6 liters motorn ska det vara, dvs samma som i Volvo.. Fast den är nog trevligare i Ford :P
av dst02
jassa skrev:Kommer mest att pendla till och från jobbet så kanske en drive kan passa.
Sen blir det väl en del dagis körningar går det föresten att slå av dieselvärmaren för dom riktigt korta körningarna eller fördröja starten till tex5 min.

Ja den går att slå av manuellt, jag hade den alltid avstängd. Använde den som parkeringsvärmare däremot vilket va grymt bra.
av dst02
mattish skrev:
dst02 skrev:1 liter e väl å ta i? Låter faktiskt orimligt litet
Jag kanske får ta tillbaka det. Försökte hitta det igen, men har nog blandat ihop det. 1,6 liters motorn ska det vara, dvs samma som i Volvo.. Fast den är nog trevligare i Ford :P
Tänkte väl de.
av MattiasD
Det stämmer nog - jag har också läst att Mondeo får 3 cyl 1 litersmotor. Men jag minns inte om det skulle kombineras med elmotor. Kombon är i så fall lysande och visar hur en hybrid ska vara (inte 2.4 liters 5 cyl dieselmotor som en viss tillverkare använder i sin hybrid). T4(F) är en ganska lagom motor i V70 vad gäller kraft/pris/förbrukning.

För att återgå till ämnet upplever jag V70 som säkert val. Unviker man bara dieselmotorn sparar man mycket problem. Visst har V70 lite små irriterande fläckar men det verkar ju alla biltillverkare ha i någon mening.
av dst02
Jag tror en riktigt skövdefemma med automat hade minskat chanserna för problem en del å sen e de väl bara vid ett köp att hoppas på att elektronik å annat inte börjar spöka eller att taket börjar rosta som en ny tråd handlar om på forumet :)
av jassa
dst02 skrev:
jassa skrev:Kommer mest att pendla till och från jobbet så kanske en drive kan passa.

Ja den går att slå av manuellt, jag hade den alltid avstängd. Använde den som parkeringsvärmare däremot vilket va grymt bra.

Hur slår man av den manuellt går man in via någon meny?
av dst02
Jessa: hm, tror de va så att du vrider på tumhjulet när bilen är avstängd tills du kommer till extravärme auto, där håller du inne resetknappen så ska den slå om till off. Tror de va så 8)
av jassa
dst02 skrev:Jessa: hm, tror de va så att du vrider på tumhjulet när bilen är avstängd tills du kommer till extravärme auto, där håller du inne resetknappen så ska den slå om till off. Tror de va så 8)

Det låter ju kanon.
Bilen jag kollar på är en Momentum vad är fördelen med den modellen i jämförelse med Kinetic,priset är ju nästan samma?
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]