Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av danne5
Idag har jag spacklat det sista(trodde jag)... när jag skulle fästa stagen(tidigare i tråden), så sprack svetsfogen :oops: :oops:
Senare skulle det svetsas pånytt, och när jag vred på nyckeln hade jag antagligen för mycket choke och/eller gas, så den vägrade starta, nu är den på laddning... så idag har INTE varit en lyckad dag... :???:
Så det blir till att göra ett nytt försök imorgon...
Användarvisningsbild
av danne5
Okej! Kanske dags att uppdatera, har glömt bort att jag hade en tråd på detta forum med:)
Bilen är nu lackad, polerad, putsad, interiören är rekondad, motorn är putsad, och den är ivägskickad på kamremsbyte
Gör en snabb sammanfattning av allt som hänt:
Bild
Såhär såg den ut före lack, grundad där det behövs!
Bild
LACKAD! Från midjelisten och neråt! Lite apelsinlack, men det fixades med 2000 våtslip och polering med Menzerna polermedel och roterande maskin. Märkväl att inte heller övre delen är polerad!
Bild
En bild när jag polerade motorhuven. finns ett låååångt reportage på Bilvårdsforum om det!
För er som vill läsa mer detaljerat: http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=13&t=5607
Bild
sedan blev motorn putsad...
Bild
Likadant med interiören... höger sida putsad, vänster inte putsad...
Bild
Nu ser den ut såhär! Gå in på Garaget och kolla! Fälgarna lackade, bromsoken lackade och mittenbultarna polerade! http://www.garaget.org/?car=305815
Nu är den på kamremsbyte, så få se när den kommer tillbaka
Användarvisningsbild
av Kompe
Blev ju riktigt snyggt! :D
Användarvisningsbild
av danne5
Kompe skrev:Blev ju riktigt snyggt! :D
Tack! Nu blir det vinterförvar när den kommer tillbaka från kamremsbytet! Sedan söker jag fälgar förbrilt:)
Användarvisningsbild
av danne5
Lucif3r skrev:Tycker annars just 240 gör sig jäkligt bra med fräsha plåtisar, som du har nu. :-)-)
Visst är dom snygga så, men funderar på att sätta dit lite kromat slutrör, kanske en jalusi och då skulle ett par fälgar sitta fint! Hittade ett par 15' till 740(turbo) som jag väntar på svar från säljaren:)
Användarvisningsbild
av päpplet
de här tycker jag faktiskt passar rätt bra till 240 och de brukar dyka upp lite här och där billigt :)
Bild
Användarvisningsbild
av danne5
päpplet skrev:de här tycker jag faktiskt passar rätt bra till 240 och de brukar dyka upp lite här och där billigt :)
Bild
Javisst är de snygga, får leta på :)

Hej Jag har en Volvo S80 2005 med problemet att v[…]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]