...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 3lias
kebabpizza skrev:Med risk för att bli idiotförklarad börjar jag snart överväga att ta upp två parkeringsrutor (speciellt på en parkering här i stan som är trång som f*n).
Och detta för att slippa (andra :roll: ) idioter som ska parkera precis intill (och ofta så nära att man knappt kommer i in bilen) trots en i övrigt ganska tom parkering :x
Ingen risk att du blir idiot förklarad. Eller så blir vi det allihopa som tänker på samma vis.
Jag är oxå en av dom som parkerar så långt bort som möjligt för att slippa alla nötter som inte kan styra in sin bil mellan 2 streck.

För ett par år sedan vid ett köpcenter gjorde jag som vanligt, ställde mig längst bort. Trots att mer än hälften av alla p-platser var tomma på bilar kom det en bil och tänkte ställa sig bakom mig. Jag hade inte ens hunnit ut ur bilen...
Han kör in i mig!!!??? Jag öppnar dörren o sticker ut huvudet o frågar vilket "cornflakes" paket han har hittat sitt körkort i.
Han i sin tur börjar mumla o svära... Jag går ut för att kolla om det blev några skador varpå jag hör honom komma ut svärandes och har ett hotfullt uppträdande och säger: - Fick du inte i växeln?
Han trodde tydligen att jag skulle åka och tänkte hjälpa mig på traven med en knuff...
Vilket föredömme han var för sina 2 barn som han hade i bilen :???:

Hur f*n tänker folk igentligen?
Det finns fler nötter än man tror där ute o den sista nöten e inte född än tyvärr.

Edit: Va bara tvungen att lägga upp den hör utube filmen där man får se en del från en tradarchaffis synvinkel.
[youtube]nHaAZVODURA&feature=related[/youtube]
Såg idag en förare som stannade en annan bil mellan två trafikljus, flög ut ur sin bil för att skälla ut en förare för att denne höll 50 km/h på en 50 km/h sträcka.

Man blir ju mörkrädd.
Användarvisningsbild
av White
I går var det dax igen... (Trodde jag)

En lastbil med släp närmade sig sakta men säkert bakifrån på 50 sträcka (jag höll 50).
Döm sedan om min förvåning när föraren lägger sitt ekipage med väl tilltaget avstånd bakom, och håller det med bravur även på
efterföljande 80 sträcka! :D

En stor eloge till dig i gula Scanian! :-)-)
Fråga mig inte varför men som busschaufför och körandes på E22 i bussens topphastighet (fartspärr) som ligger på 90 eller 85 beroende på busstyp så ligger en bil med två meters avstånd bakom bussen och vinglar höger/vänster. Jag förstår inte varför när det bara är till att köra om i vänsterfilen.
Användarvisningsbild
av 3lias
White skrev:I går var det dax igen... (Trodde jag)

En lastbil med släp närmade sig sakta men säkert bakifrån på 50 sträcka (jag höll 50).
Döm sedan om min förvåning när föraren lägger sitt ekipage med väl tilltaget avstånd bakom, och håller det med bravur även på
efterföljande 80 sträcka! :D

En stor eloge till dig i gula Scanian! :-)-)
Kul och positiv läsning!
Tråden kanske borde döpas om till "Vad blir du irriterad på respektive glad över i trafiken?"

Det är enligt min erfarenhet flera som är skötsamma än tvärsom.
Tyvärr är det oftast det tråkiga man lägger på minnet.

Hade oxå en liten upplevelse igår på E4 an söderut norr om Sthlm (Upplever egentligen en hel del varje dag)
En ganska ny SUV ligger framför mig och min kollega i sopbilen och håller 65km/h på påfarten till motorvägen
SUVen har nog satt in farthållaren på 65 och håller samma hastighet ända från påfarten och ut på motorvägen.
Istället för att ligga i filen längst till höger förflyttar sig denna till mittfilen och vare sig ökar eller sänker farten.
Vi ligger kvar i högerfilen snett bakom för vi har inte kapacitet att gå ut längst till vänster för att köra om samt att vi bara ska åka fram till nästa avfart.
Denna individ lever i sin egen lilla värld. Allt runt omkring är helt oväsentligt för personen i fråga.
Det blev en del komiska situationer både bakom honom och på hans vänstra sida, en hel del som visade sina talanger i teckenspråket...
Tyvärr verkade han inte förstå sig på vare sig trafikvett eller teckenspråk...
Användarvisningsbild
av 3lias
Micce1980 skrev:Såg idag en förare som stannade en annan bil mellan två trafikljus, flög ut ur sin bil för att skälla ut en förare för att denne höll 50 km/h på en 50 km/h sträcka.

Man blir ju mörkrädd.
HAHAHAHA fick mig att komma ihåg en händelse vid Stureplan för X antal år sedan!
En liknande situation där den ena flyger ut ur bilen för att läxa upp den andra i trafikvett.
Det lustiga i det hela var när den andra klev ut ur bilen...
En kille på +200cm bara 100-150kg muskler...
Gissa om den utflygande killen vände på en 5 öring och gick tillbaka till sin bil utan att titta bakåt.

Skrattar på riktigt nu faktiskt.
En sak som är jävligt irriterande är när folk skall vara lite fiffiga och parkera halva bilen upp på gångbanan. Okej, vägen är så smal att två bilar ändå inte kan mötas när den parkerade bilen står halvvägs upp på gångbanan. Då kan man ju lika gärna låta hela bilen stå på gatan och de gående slipper gå ut i gatan för att komma förbi. Hur tänker de?
Jaha ja. Då kan man konstatera att säsongen då alla idioter som åker runt med dimljus och halvljus samtidigt har börjat igen efter sommaren.

Tröttsamt värre.
Måste bara berätta vad som hände i förrgår kväll när jag åkte till donkan som ligger vid Brändåsen (E20) här utanför Hallsberg.

Kommer dit och gör min beställning, åker till sista luckan och får min "mat" o sedan åker iväg 50m till parkeringen utanför donkan.

Sitter där i lung o ro och äter med bilen avstängd fast med innerbelysningen påslagen och bilen låst,
parkerade mellan två bilar med väldig god marginal åt båda hållen.

Efter cirka 10 min så kommer det ett gäng grabbar på 4st (ej svenskar) och går till bilen till vänster om mig,
dom ser att jag sitter där och när dom är framme så slår idioten upp passargerardörren så det smäller till på min förardörr och bara sätter sig i bilen.

I samma sekund efter han stängde dörren så glor han på mig som om inget har hänt, och det går väl 10 sekunder och sedan åker dom iväg.

Blir så j*vla arg på denna person, hade jag inte varit så liten i kroppen (177cm, smal) och har inga muskler att visa, hade jag gått ut och skrikit vilken idiot han var, men nu var dom 4st och jag helst ensam och det var efter 22:00 och mörkt och i stort sätt öde på donkan så man var ju rädd.

Tur som är tog listen som sitter på dörrarna emot smällen men det är ju en principsak att be om ursäkt, oavsätt om man är svensk eller har invandrarbakgrund. Vett och etikett mellan människor ska man ju visa.
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 552

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]