Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chevelle70
Jag har köpt en S40 -00 1,8 Black Line till grabben, jag undrar om dom är utrustad med fjärrstyrt lås ?? Köpte bilen billigt på bilfirma för dom ville bli av med den och ingen dosa följde med, bara 2 nycklar .
Användarvisningsbild
av Micce1980
Har en likadan bil och jag har två nycklar och två lås/larm dosor.
av krille81
lånar tråden lite då jag undrar kan man själv byta batteri i fjärrdosan,har två knappar på min lock /unlock?och isåfall hur gör man?ovilka batterier är det?min är snart slut.mvh kristian
Användarvisningsbild
av vetten
Bara att ta isär och kolla vilka batterier du behöver och sen kan du oftast köpa dom på typ Claes i sjön eller hos Kjell.
Användarvisningsbild
av teddysoft
krille81 skrev:lånar tråden lite då jag undrar kan man själv byta batteri i fjärrdosan,har två knappar på min lock /unlock?och isåfall hur gör man?ovilka batterier är det?min är snart slut.mvh kristian
Batterierna heter CR2016 (3Volt) och kostar 25kr/st (behövs 2st) på clas ohlson .
Användarvisningsbild
av vetten
Dosan är väl bara att försiktigt "bryta" isär med en kniv eller mejsel och sen ser du resten hur man byter batterier, men kom ihåg hur dom ligger med + och - sen är det bara att trycka ihop delarna igen.
Tycker du att det är dålig räckvidd på dosan för att låsa/låsa upp så ska du testa att rikta dosan mot din panna ca en decimeter ifrån när du trycker på knappen och jag lovar att detta är inget skämt utan!!!
Det funkar :-O) På någotvis får du alltid längre räckvidd då ?:-/
av krille81
köpte 2 batterier på biltema 25kr,var lätt bända upp dosan försiktigt med kniven.nu kan man öppna från ca 10meters håll toppen,sen står det i dosan hur batteriet ska ligga om man glömde bort hur dom låg.tackar för alla tips:=)
Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]

Hej Har en v70 från 04/05 som värkar ha[…]

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]