NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dawe017
hej! jag har bestämt mig för att köpa en s40. det jag inte kan bestämma mig för årsmodellen.. antingen 05-07 eller 08 och framåt. grejen är den att jag är så kär i den bakre kofångaren som sitter på årsmodellerna 08 och nyare. det är ju några nya lysen längst ner som inte finns på de tidigare årsmodellerna. Tror ni att en ny kofångare från t ex 08 eller 09 skulle gå att montera på en -05a eller passar den inte? för det är nämligen den stora skillnaden på de nyare och äldre som jag tycker man ser? vad finns det mer för skillnader? Mvh
Det är reflexer, inte lampor. Ska jag vara ärlig så tror jag inte Volvo har ändrat i chassit bara för att montera ny stötdämpare där bak. De har snarare ändrat stötdämparen eftersom det lär vara mycket enklare att bygga om en plastgrej än att designa om hela chassit, och då borde det passa... Bara en tanke, någon annan kanske har ett säkrare svar. Googla efter "volvo v50 facelift" eller liknande.
av dawe017
Okej! Men vad skulle du/ni andra rekommenderar? Att köpa en t ex 05 för ca 60-70 tusen eller köpa en t ex 08 för ca 100-110? Jag tänker främst på andrahands värdet och ifall det är några större skillnader? Bränslesnålare motorer på de nyare kanske?
ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]