Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, har problem med min bil,
Är en volvo v70 årsm 01.

problemet är att när jag låser upp med fjärr/eller nyckel så låser bara fram dörrarna upp sig.
Tankloket, bagage och bakdörrar kommer jag ej in i. Försökt med ta bort plus polen, kolla säkringar osv, men hittar inget.

har sen jag köpte bilen även haft problem med att när man i bland låste bilen så låser sig inte förrar dörren. man får ta låsa upp bilen och låsa igen ett par gånger (med fjärr) innan förrar dörren med låser sig. Har läst till mig att det är låskistan i förrar dörren som bråkar.
Men kan även detta göra så att alla andra dörrar bråkar.

Och hur kommer jag åt att kunna tanka? centrallåset låser inte upp tanklocket. och har typ ingen bensin i bilen. Tacksam för svar snarast då jag är i verkligt behov av bil atm. (kan till lägga att jag inte har någon knapp till tankluckan utan den får på centrallåset)
koffe1985 skrev: Är en volvo v70 årsm 01.
problemet är att när jag låser upp med fjärr/eller nyckel så låser bara fram dörrarna upp sig.
Tankloket, bagage och bakdörrar kommer jag ej in i. Försökt med ta bort plus polen, kolla säkringar osv, men hittar inget.

har sen jag köpte bilen även haft problem med att när man i bland låste bilen så låser sig inte förrar dörren. man får ta låsa upp bilen och låsa igen ett par gånger (med fjärr) innan förrar dörren med låser sig. Har läst till mig att det är låskistan i förrar dörren som bråkar.
Men kan även detta göra så att alla andra dörrar bråkar.

Och hur kommer jag åt att kunna tanka? centrallåset låser inte upp tanklocket. och har typ ingen bensin i bilen.
Du har alltså lyckats nå ditt batteri. Hur?
Antar att du också då har lyckats nå säkringarna bak.
Du har antagligen två problem. Med låskistan som du skriver men också med kabelstammen vid gångjärnet till bakluckan.
När du lagat kablarna kan du öppna tanklocket, annars får du bruka våld.
Jag klättrade igenom bilen då jag kommer in igenom framdörrarna. Då det enbar är dessa som låser upp sig.
Bakdörrar, baklucka och tanklock går ej upp.
Känns inte som att det är kabbel stammen i bakluckan.
Säkringarna har jag kollat dom med. både fram och bak
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]