Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
Miljöbilsreglerna:
• El + laddhybriders elenergiförbrukning max 37 kWh/100 km
• Gräns för uttag av koldioxidkomponent 117 g CO2/km

Det innebär att elbilar tillåts släppa ut hela 316 g CO2/kWh. Det är inte särskilt CO2-snål el.
Användarvisningsbild
av erikn
Såg det här i en av dina länkar. Så från årsskiftet blir det 10% i all 95 oktan med andra ord.
Detta kvotpliktssystem innehåller krav på inblandning av 10 volymprocent etanol i låginblandad bensin
av MattiasD
erikn skrev:Såg det här i en av dina länkar. Så från årsskiftet blir det 10% i all 95 oktan med andra ord.
Detta kvotpliktssystem innehåller krav på inblandning av 10 volymprocent etanol i låginblandad bensin
Vad jag begripigt införs kvotplikt från 2014. Det är synd att att inte omställningen till förnybart inte kan gå mer av sig själv och att man måste ta till kvotplikt.
av MattiasD
Camel skrev:Miljöbilsreglerna:
• El + laddhybriders elenergiförbrukning max 37 kWh/100 km
• Gräns för uttag av koldioxidkomponent 117 g CO2/km

Det innebär att elbilar tillåts släppa ut hela 316 g CO2/kWh. Det är inte särskilt CO2-snål el.
Jaså, och jag som trodde elbilar är sååå rena *ironi*. Trist att man inte ser att etanol, gas och el är energibärare. Miljöpåverkan styrs helt av hur dom produceras. Man borde höja CO2 skatten på fossil energi och helt avveckla begreppet miljöbil. "Supermiljöbilen" V60 Hybrid visar hur fel det kan gå.
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]