joakim__ skrev:Kolla under mattorna framhar kollat, där var inget
Moderator: Moderatorer
dieselmagnus skrev:Hur ser oljan ut? Du kan ha ett läckage på nedre delen av kylaren. Det läckte lite längst ned i vänstra hörnet (förarsidan) Det försvann spårlöst kylvätska men det är ju så varmt där nere att kylvätskan förångadesoljan ser bra ut
dieselmagnus skrev:Inspekterat kylaren? Det brukar bli en svart gegga runt läckaget pga smutsenjo jag har kollat det:/ ska där vara en packning vid termostaten? för när jga köpte den för 2 månader sedan på biltema var där ingen
ety99 skrev: ska där vara en packning vid termostaten? för när jga köpte den för 2 månader sedan på biltema var där ingenDu har kanske den gamla termostaten kvar? Packningen ska sitta runt termostaten.
dieselmagnus skrev:Hur ser oljan ut? Du kan ha ett läckage på nedre delen av kylaren. Det läckte lite längst ned i vänstra hörnet (förarsidan) Det försvann spårlöst kylvätska men det är ju så varmt där nere att kylvätskan förångadesDet var exakt denna typ av läckage jag hade på min S80 för några år sen förutom att det var på passagerarsidan. Liten ynklig läcka som inte ens syntes
Japp det stämmer. Rattlåset! Tack