Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krakus
Nu har jag fått veta att Mitsubishi lämnar 8 år! Är det med liknande Kias undantag?
Vad vet ni om dessa bilar? Inte för att jag tänker köpa en. Absolut inte. Men det hade varit intressant att veta.
Och hur fungerar deras efter sales?
Användarvisningsbild
av Vojje
dst02 skrev:Kan ju summeras att koreanerna har betydligt längre garanti än volvo iaf.
Mitsubishi är väl ett japanskt industrikonglomerat.
av Lövet
Finns en hel del undantag i Mitsubishis garanti plus att den kräver auktoriserad verkstad. Egentligen bryter det mot gällande EU-lagstiftning: http://www.mitsubishimotors.se/uploaded ... aranti.pdf
av jpennerb
Många tror också att sk. slitdelar också går på garantin på kia mfl.och sen alla undantag i garantier blir man ju galen på, bara att läsa ovan...

Nej, hellre köpa en 3år gammal volvo än en ny kia eller liknande för samma pengar. Pallar inte med all plast och osköna stolar m.m...
av Droopy
andreas_lofgren skrev:Finns en hel del undantag i Mitsubishis garanti plus att den kräver auktoriserad verkstad. Egentligen bryter det mot gällande EU-lagstiftning: http://www.mitsubishimotors.se/uploaded ... aranti.pdf
Frågan är om det bryter mot någon lagstiftning, iaf i Kias fall, för du har 3års garanti och får serva var du vill osv men vill du ha Kias förlängda garanti på ytterligare 4år ställer kia som krav att du ska serva den på en >Kia auktoriserad verkstad, så det står bilägaren fritt fram att välja.
Användarvisningsbild
av Vojje
Att lämna garanti på en produkt är ett frivilligt åtagande av säljaren. Inget lagkrav på det.
Användarvisningsbild
av MartinS
Opel har ju fem års garanti säger dom. Dock är år 3-5 inte mer värda än en maskinskadeförsäkring utan självrisk. Max 10k mil dessutom. Det är lite att luras tycker jag.

/Martin
av Krakus
MartinS skrev:Opel har ju fem års garanti säger dom. Dock är år 3-5 inte mer värda än en maskinskadeförsäkring utan självrisk. Max 10k mil dessutom. Det är lite att luras tycker jag.

/Martin
10K? det är nog mer än vad en Opel klarar av (Ironi).
Men å andra sidan. Vem vill köpa en Opel? :mrgreen:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710