Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Dom gånger jag har anmält så skriver jag något i stil med att jag tror att det rör sig om stöldgods, och sist jag anmälde R-design grejer på blocket så hänvisade jag dels till denna tråden och dels till Aftonbladets artikel om stölderna..

Fick dock aldrig något annat svar från blocket än ett autogenererat. Men annonsen försvann kort senare, så kanske hade det någon effet, gissningsvis var det rätt många som hade anmält annonsen..
Nu va de dags igen, andra gången (!) jag blir av med mina prylar! Parkerad två dagar i södra sthlm i ett "vanligt villakvarter". Nu är frågan om man ska sätta dit R-design delar igen eller köra på "original". Känns surt att det kan hända igen men samtidigt vill jag ha det lilla extra som gör att bilen ser lite roligare ut.
Hur som helst blir man riktigt less och förbannad..
Knuten skrev:I Älvsjö stod bilen när de hände.
Jag trodde att de hade lugnat ner sig med stölderna men icke
De har väl släppt ut den där snubben som gjorde nästan alla stötar.
Eller så köper du microbrytare med skruvfäste och sätter dom i spänn mot r-designdetaljerna på insidan av kofångaren då. Så fort det bryts så går ett högt larm! (Separat från originallarmet då). Då hör du om du är i närheten när detta sker. Så springer du ut med basebollträ. :x
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 20

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]