NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gidjeboj
Hej!

Har börjat bli helt knäpp på att inte ha någon AUX/USB ingång på bilen, och skulle behöva lite tips. Har läst runt angående en massa lösningar från olika företag men är själv inte så insatt i el/kabeldragning. Om någon undrar varför jag inte har nån AUX så är det för att jag har bluethooth telefon ingång med snikstereon vilket gör att ja inte kan streama via bluethooth. Så nu är jag inne på att prova volvos lösning på problemet, men undrar om någon vet vilken eller vilka utav dessa satser jag behöver http://shop.bildeve.se/usb-och-ipod-mus ... c-505.aspx

Har alltså Performance stereon just nu. Är det någon som har kopplat in detta och kan säga om det fick smidigt? Eller om någon vet vad Volvo tar för att installera detta?

Mvh
Gidje
Senast redigerad av 1 gidjeboj, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av grillchips
Du menar att du har Performance-stereon, eller? Först nämner du att du har snik-stereon (dvs snålvarianten?) och sedan Premium. Vill bara göra klart vad som gäller. :D
av gidjeboj
Sorry grillchips, naturligtvis så är det snikstereon Performance som jag har och inget annat :)
av gidjeboj
7500?! helvetes! hade tänkt runt 4000 som mest... alternativt lägre om jag lyckas koppla själv. Fick du reda på vilka utav ovanstående "satser" du behövde?
av savanne
Precis köpt en v50 -10 med performance stereon med blåtand.

Har letat febrilt efter lösning.

Bilia i Tyresö skulle ha 9100kr(!!!) för installation.. tror man fick usb och iphone ingång.
MDS i hägersten skulle ha 5500kr för mtrl och montering.

Har inte gett upp än. Köpte en fm-sändare på teknikmagasinet för 389kr(belkin). Är faktiskt förvånad över hur bra ljudet är.. testat detta tidigare utan framgång.
av Volvias
Eller kanske sälja bil j*vel och köpa v60 i stället. Ska åka till bilia på måndag och kolla hur mycket tar de min bil för om jag köper v60.
Användarvisningsbild
av mobe
För att kunna streama musik med den inbyggda blåtanden måste den ha stöd för AD2P vilket inte finns innan MY12 på V50. Vore jag dig skulle jag kolla på en lösning med Dension eller GROM audio. Med GROM kan du få blåtandslösning på musikstreamingen också. Är lite osäker på Dension om det fungerar till de senare modellerna men bara att skicka iväg ett mail till dem. FM sändare fungerar hyffsat så länge man befinner sig i samma stad men när man är ute och åker blir det alltid störningar från kanaler oavsett vilken frekvens man ställer in.

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]