Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70Mangan
Hej forumet,

Detta har tagits upp många gånger förut men jag måste fråga igen iallafall, vilken xenonlampa ska jag köpa till min bil för att det ska bli rätt, har en V70II 2009 (tillverkad april) 2,4D med xenon på halvljuset (momentum paketet helt enkelt).

Kollat på lite lampguider men tycker det är missvisande, framförallt då just min motor och årsmodell inte verkar finnas? (eller så är jag korkad och inte fattar guiderna vilket också kan vara fallet såklart)

Själva bytet av lampan ser jag inte som ett problem då jag är van vid att meka med bilar och bilelektronik, vill helt enkelt bara köpa rätt lampa.

Läst exempel på personer som köpt fel lampor och bränt hela systemet till en ganska stor reparationskostnad som följd, vilket då resulterar i att jag vill vara helt säker på vilken lampa det är som jag ska ha i min bil så jag inte går på samma nit som de gjort, räcker med att en gör felet och vi alla lär oss av det tycker jag :)

Tacksam för alla tips i frågan!

MVH
Magnus
av V70Mangan
Hade ju tänkt slippa ta bort de som sitter där bara för att se vad det är jag ska ha, tänkte om någon bytt på "samma" bil som vet vad som funkade och även vart man får tag på denna lampa billigt, ingen kinaskit utan bra märke också.

D2R säger första och D1S säger andra med bestämdhet, ni förstår kanske min förvirring och orsaken till denna tråd.

/Magnus
av Cox
Det är D1S, har själv bytt dom på min egen bil.
Priser 1395 Philips eller Osram paret hos xenonkungen
695 paret märke Xenonkungen Basic D1S
av Lövet
Nej tvärtom superenkelt. Du tar loss hela strålkastaren på 20 sekunder.

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]